تعمیر فانتوم و هلی شات

فانتوم و هلی شات و سایر انواع پرنده های تصویر برداری ؛ به دلیل برخورداری از قدرت مانور و پرواز در ارتفاع بالا ؛ همیشه در معرض انواع آسیب ها و خطرات قرار دارند . تعمیر فانتوم ؛ تعمیر هلی شات و تعمیر سایر انواع کوادکوپتر ها در مجموعه تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین به عنوان نمایندگی رسمی DJI در ایران صورت می پذیرد .

تعمیرات فانتوم و هلی شات DJI با استفاده از قطعات اصلی در این نمایندگی یکی از بخش های بسیار مهم خدمات پس از فروش است و تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین همپای ارایه خدمات مختلف برای جامعه عکاسی و تصویر برداری در ایران ؛ تعمیر فانتوم و تعمیر هلی شات را نیز به عنوان یکی از بخش های اصلی  از خدمات پس از فروش در نظر گرفته است .

فانتوم ها و هلی شات های DJI در اثر خطرات ناشی از برخورد با دیوار ؛ برخورد با درخت ؛ برخورد با دکل های انتقال برق ، سقوط به زمین و یا سقوط در آب ، دچار آسیب های قابل توجهی می شوند . نمایندگی تعمیرات DJI , تا حد امکان فانتوم ها و هلی شات های آسیب دیده را تعمیر می کند .

خدمات تعمیر فانتوم و هلی شات DJI

              تعمیر خطای Air encoder
 
خطای رمزنگار پرواز یا Air encoder  ، که با نام خطای  0x2800020  شناخته می شود می تواند ناشی از مسائل مختلفی در داخل بدنه فانتوم و هلی شات ؛  باشد. برای برطرف کردن این خطا ، معمولاً چندین بورد الکترونیکی داخل گیمبل شما باید تعویض شود. این اشکال معمولاً با به روزرسانی های نرم افزار قابل تعمیر نیست و به نظر می رسد پس از سقوط فانتوم یا هلی شات بدون سرنشین ظاهر می شود.
فرآیند تعمیر خطای رمزگذار پرواز شامل موارد زیر می باشد :
     تشخیص کامل عیب
     ارزیابی زیبایی
     جداسازی قطعات
     تعمیر خطای رمزگذار
     تست تکنسین
     نظافت و سرویس  داخلی
     تمیز کردن خارجی
     تست عملکردی
     بروز رسانی نرم افزار
     کنترل کیفیت
     تحویل به مشتری

تعمیر خطای انکودر در فانتوم
تعویض کابل فلت فانتوم و هلی شات
کابل فلت فانتوم و هلی شات در اثر عواملی همچون سقوط یا ضربه شدید دچار قطع شدگی و پارگی می شود . بروز این آسیب سبب از کار افتادن فانتوم و هلی شات و قطع ارتباط میان بخش های مختلف کنترل کننده پرواز در این وسیله می شود . کابل های فلت فانتوم دارای فناوری بسیار پیشرفته و پیچیده ای هستند و در صورت آسیب دیدن تنها باید آنها را تعویض نمود . تعویض کابل فلت فانتوم در نمایندگی تعمیر فانتوم و هلی شات DJI صورت می پذیرد .

فانتوم یا هلی شات آسیب دیده در اثر قطع شدن کابل فلت ؛ ابتدا مورد بررسی و کارشناسی قرار داده شده و عیب یابی می گردد. پس از تعیین مقدار آسیب و برآورد هزینه های مرتبط با آن ؛ کابل فلت آسیب دیده با یک قطعه اورجینال که مستقیما از کمپانی DJI خریداری شده است ؛ تعویض می گردد . پس از تعمیر این بخش ؛ محصول سرویس و به روز رسانی شده و به مشتری تحویل داده می شود.
تعویض قاب فانتوم و هلی شات
سقوط بر روی زمین ؛ برخورد با موانع و برخورد با کابل برق ، موجب بروز آسیب و شکستگی در قاب و بدنه خارجی فانتوم ها و هلی شات ها می شوند. شکستن پوسته و بدنه خارجی قاب فانتوم موجب از دست رفتن قابلیت پرواز در آنها می شود .

شکستگی های موجود در قاب و بدنه فانتوم قابل تعمیر نبوده و در نمایندگی تعمیر فانتوم و هلی شات ؛ این قسمت ها تعویض می شوند . پس از تعمیر این بخش ؛ محصول سرویس و به روز رسانی شده و به مشتری تحویل داده می شود.
تعمیر و تعویض فلت دوربین فانتوم و هلی شات


کابل رابط دوربین با بدنه فانتوم و هلی شات در اثر ضربه یا سقوط دچار آسیب می شود. این کابل یک قطعه بسیار مهم و پیچیده است و در صورت بروز آسیب دیدن آن ، ارتباط دوربین با قسمت های الکترونیکی داخل بدنه فانتوم قطع می شود .

نمایندگی فانتوم و هلی شات DJI ؛ کابل فلت آسیب دیده را با یک کابل جدید تعویض می نماید .

تعویض پایه های فانتوم


پایه های قسمت زیرین فانتوم یکی از اصلی ترین بخش های آن برای اطمینان از یک فرود سالم هستند و در صورت برخورد فانتوم و هلی شات با هر مانع سخت ؛ این بخش ها دچار آسیب می شوند .تعمیر و تعویض پایه های فانتوم و هلی شات در نمایندگی DJI با استفاده از قطعات اصلی صورت می پذیرد .