نحوه عملکرد DJI Return to Home (RTH) و چرا این گزینه بسیار ارزشمند است ?

عملکرد DJI RTH یک ویژگی ایمنی بسیار مفید است که به شما کمک می کند پهپاد DJI خود  را به مکانی امن و قابل دسترسی برای فرود برگردانید. برای کشف چگونگی عملکرد این فناوری و چگونگی بهره مندی از آن ، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید .

 

3 مد اصلی RTH ( بازگشت به خانه )

مود RTH هوشمند

این حالت به کاربران امکان می دهد هنگام ضربه زدن روی دکمه RTH موجود بر روی کنترل از راه دور یا برنامه DJI GO 4 ، پهپاد را  به نقطه اولیه شروع پرواز بازگردانند .

 

RTH در حالت باتری کم

 

وقتی میزان باتری پهپاد DJI به یک سطح مشخص کاهش یابد ، در برنامه DJI GO 4 اعلانی ظاهر می شود و پهپاد به شروع پرواز بازمی گردد.

 

Failsafe RTH

در صورت بروز هرگونه اتفاق و قطع شدن سیگنال ارتباطی پهپاد با ریموت کنترل  ، این گزینه پهپاد را به نقطه شروع پرواز بازمی گرداند.

RTH چگونه کار می کند؟

یک پهپاد DJI هنگام دریافت چهار سیگنال GPS یا بیشتر ، موقعیت برخاست خود را به عنوان Home Point ( نقطه شروع پرواز ) تنظیم می کند. این پهپاد به طور مداوم مختصات GPS را  در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند و از یک قطب نما برای کمک به پرواز برگشت خود استفاده می کند. هر چیزی که با موقعیت Home Point ، GPS یا قطب نما تداخل داشته باشد ، می تواند عملکرد RTH را تحت تأثیر قرار دهد.

 

برای اطمینان از اینکه پهپاد DJI  شما با خیال راحت به Home Point برمی گردد ، لطفاً آن را در یک مکان باز و بدون تداخل سیگنالی پرواز دهید و به یاد داشته باشید که Home Point را قبل از هرگونه پرواز به روز رسانی کنید. *

 

* لطفا توجه داشته باشید که مناطق شهری با تعداد زیادی ساختمان بلند در آنها می توانند در سیگنال های GPS تداخل ایجاد کنند. میدان های مغناطیسی ، کابل های فشار قوی و سازه های فلزی نیز می توانند در قطب نما تداخل ایجاد کنند.

آماده سازی پیش از پرواز پهپاد DJI

زمانی که یک پهپاد وارد حالت Failsafe RTH می شود ، برای پرهیز از  برخورد با موانع قادر به کنترل آن نخواهید بود. با این حال ، زمانی که ارتفاع پرواز نسبتاً بالا را در برنامه DJI GO 4  تنظیم می کنید ، پهپاد قبل از بازگشت به خانه به آن ارتفاع صعود می کند. با استفاده از حالت پرواز در ارتفاع بالاتر ، پهپاد DJI  قادر خواهد بود تا  از بیشتر موانع موجود در مسیر خود عبور نماید ،  و این یک روش ساده و موثر برای اطمینان از ایمنی پرواز و عدم برخورد با موانع محیطی است. *

* اگر ارتفاع فعلی پهپاد از ارتفاع تعیین شده در برنامه DJI GO 4 بیشتر باشد ، پهپاد مستقیماً به  ارتفاع فعلی خود برمی گردد.

هنگام بازگشت به Home Point ، پهپاد می تواند با حسگرهای دید خود موانع را تشخیص داده و تا ارتفاع مطمئنی صعود کند. *

* سنسورهای بینایی فقط می توانند موانع  دارای  بافت واضح و در یک محیط کاملاً روشن را تشخیص دهند. لطفا توجه داشته باشید: پهپاد های  Mavic Pro ، Mavic Air و Spark مجهز به سنسورهای بینایی رو به بالا نیستند.

ویژگی های هوشمند RTH

حالت Failsafe RTH

یک پهپاد با استفاده از مسیر پرواز اصلی خود به Home Point بازمی گردد و در اسرع وقت اتصال سیگنال را بازیابی می کند و کاربران را قادر می سازد مسیر پرواز خود را کنترل کنند. *

 

* هواپیمای بدون سرنشین هنگام استفاده  از سایر حالت های RTH با استفاده از مسیر پرواز اصلی خود به Home Point بر نمی گردد. بلکه به صورت هوشمند کوتاهترین مسیر پرواز را برای بازگشت به Home Point انتخاب می کند.

لطفا توجه داشته باشید: پهپاد  Spark همیشه کوتاه ترین مسیر پرواز را برای بازگشت در هر حالت RTH انتخاب می کند.

حالت RTH هوشمند

پهپاد با رسیدن به بالای نقطه شروع پرواز  ، گزینه  Landing Protection  را به طور خودکار فعال  می نماید  و سنسورهای  کف و پایین آن  تعیین می کنند که آیا منطقه زیر پهپاد برای فرود مناسب است یا خیر. اگر منطقه برای فرود مناسب نباشد ، پهپاد DJI در جای خود به صورت ثابت قرار می گیرد و منتظر دستور کاربر می ماند. *

 

* لطفا توجه داشته باشید: پهپاد  Spark فقط قادر به شناسایی سطوح آب است و نمی تواند سطوح مسطح و تخت را تشخیص دهد.

 

علاوه بر این ، لطفا اطمینان حاصل کنید که شرایط نور و روشنایی هنگام پرواز و فرود مناسب است. *

 

* لطفا توجه داشته باشید که Inspire 2 از حالت و گزینه  Precision Landing پشتیبانی نمی کند.

با عملکرد RTH می توانید به ضبط تصاویر هوایی چشمگیر ادامه  داده  و از انجام یک پرواز کاملا امن و سالم  اطمینان حاصل کنید.

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی DJI