کوادکوپتر فانتوم 4 پرو آبسیدین

کوادکوپتر فانتوم 4 پرو Obsidian

شرکت DJI در ادامه محصولات جذاب و هوشمند خود نسل جدید کوادکوپترهای سری فانتوم را تحت عنوان فانتوم 4 پرو Obsidian معرفی و تولید کرده است. تفاوت اصلی بین این محصول شگفت و فانتوم ۴ پرو را می‌توان در ظاهر آنها مشاهده کرد. DJI پس از طراحی چند نسل مشابه از فانتوم ها، این بار از رنگ سفید همیشگی محصولات فانتوم استفاده نکرده است.

کوادکوپتر فانتوم 4 پرو Obsidian با ظاهری جدید و جذاب به رنگ سیاه مات با پوشش ضد اثر انگشت و تغییرات جزئی دیگر چندی پیش توسط کمپانی DJI معرفی شده است. در فانتوم 4 پرو Obsidian تنها ظاهر خود بدنه ربات پرنده تغییر نکرده بلکه لوازم جانبی نیز شامل رادیوکنترل، باتری، ملخ ها و محافظ ملخ ها با تغییراتی روبرو شده است.

این تغییر رنگ فوق العاده باعث شده تا کوادکوپتر بسیار زیباتر از  نسل های قبلی خود شود و خود را کاملا حرفه ای جلوه کند. همچنین لازم به ذکر است مشخصات فنی این محصول تغییرات آنچنانی نسبت به نسل قبلی نداشته است.

همانطور که اشاره شد کوادکوپتر فانتوم 4 پرو Obsidian از لحاظ شکل ظاهری تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی خود نداشته و فقط چند سنسور اضافی را بر روی بدنه هلی شات نمایان کرده است ، از نظر ظاهری، رادیوکنترل آن نیز مانند رادیوکنترل فانتوم ۴ می‌باشد .

افزایش باورنکردنی برد رادیویی فانتوم 4 پرو Obsidian از ۵ کیلومتر به ۷ کیلومتر:

 DJI در این محصول از سیستم Lightbridge HD استفاده کرده است و دارای دو فرکانس رادیویی 2.4GHz  و 5.8GHz  می‌باشد. این سیستم  موجب می‌شود تا فانتوم 4 پرو آبسیدین (Phantom 4 pro Obsidian) به صورت خودکار شرایط محیطی را بر اساس وجود سیگنال‌های مختلف و مزاحم اطراف سنجیده و بهترین فرکانس را شناسایی کرده تا بتواند حداکثر برد تصویری ۷ کیلومتر را در شرایط FCC و بدون مزاحمت به کاربر ارائه نماید .همچنین امکان تغییر فرکانس کاری توسط خود کاربر نیز امکان دارد.

تفاوت های بین فانتوم 4 پرو و فانتوم 4 پرو Obsidian

این دو کوادکوپتر DJI از لحاظ فنی تفاوت خاصی ندارند و تنها ظاهر آن به همراه لوازم جانبی شامل  ملخ ها و محافظ ملخ ها ، رادیوکنترل، باتری به رنگ سیاه مات و سفید تغییر رنگ داده  است.

تقویت GPS و GLONASS در پرنده فانتوم 4 پرو آبسیدین :

این تقویت طوری بوده است که بجای اتصال به ۱۶ GPS  این بار به ۲۴ GPS متصل می شود که این عمر باعث گردیده  دقت پروازی پرنده نیز ۲ برابر شود .

تغییرات در بدنه پرنده و بهبود طراحی آیرودینامیکی در فانتوم 4 پرو آبسیدین موجب شده تا این هلی شات بتواند حداکثر با سرعت بادی تا ۴۰ کیلومتر پایداری خودش را به هنگام پرواز حفظ کند که در مقایسه با رقیبانش عدد بسیار خوبی است.

تغییر در نوع بست ملخ ها به گونه ای شده است که با یک فشار کوچک و پیچاندن ، ملخ ها در جای خود قفل شده و یا باز می شوند که این امنیت پروازی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

 فانتوم 4 پرو Obsidian مجهز به دو پردازنده (IMU) کاملا مستقل و جداگانه است که هرکدام با مقایسه پارامتر های دریافتی از ۲ پردازنده پروازی خود ، آنها را با یکدیگر مقایسه نموده تا تمامی خطاهای احتمالی را که ممکن است در پرواز برای پرنده به وجود آید را کاملا حذف نماید .

قرار دادن قطب نمای دوگانه برای فانتوم 4 برو Obsidian :

فانتوم 4 پرو آبسیدین مجهز به قطب نمای دوگانه شده است تا خطا هایی را که در مدل قبلی خود داشته است به طور کامل حذف کند . با این سیستم پرنده با چک کردن متوالی هر ۲ قطب نما و مقایسه پارامتر های آن ها با یکدیگر می تواند از خطاهای احتمالی جلوگیری کامل می کند .

سیستم ثبت دقیق اطلاعات پروازی که با استفاده از نرم افزار  DJI GO انجام می شود به گونه ای است که تمامی اطلاعات پروازی اعم از سرعت ، نقاط جغرافیایی ، مسافت  و … را در خود ثبت می کند .

باتری هوشمند این پرنده به گونه ای طراحی و ساخته شده است که با متصل شدن آن به برنامه DJI GO میزان شارژ واقعی باقی مانده را نمایش می دهد تا در صورت کم بودن و تمام شدن باتری خلبان خودکار به صورت اتوماتیک فعال و وارد مدار شده تا پرواز را برای شما ایمن سازد و پرنده به صورت خودکار به محل تیکاف خود بازگردد .

پشتیبانی از SDK در کوادروتور فانتوم 4 پرو آبسیدین باعث شده است تا برنامه نویسان آن بتوانند آن را گسترش دهند و قابلیت های چشم گیری را در پرنده فعال نمایند .

همچنین به دلیل بهرمندی از طراحی جدیدتر در کنار سنسورهای مختلف، تعمیرات فانتوم 4 پرو آبسیدین نسبت به نسل‌های قبلی تخصصی تر و پر هزینه تر شده است  همینطور زمان بیشتری برای تعمیر را قائل می شود .

تقویت دوربین کوادروتور فانتوم 4 پرو Obsidian به یک دوربین ۱ اینچی :

دوربین این هلی شات حرفه ای را می توان بهترین دوربین بازار در مقایسه با رقبای هم سری خود دانست. این پرنده به یک دوربین با قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین فیلم برداری Full HD با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه مسلح شده و قادر است عکس‌هایی با کیفیت 20 مگاپیکسل به ثبت برساند. همچنین لنز استفاده شده در این دوربین به زاویه دید ۸۴ درجه و  دیافراگم f/2.8 – f/11 مجهز می باشد.

PHANTOM 4 PRO

مشتریان کوادروتور فانتوم 4 پرو Obsidian قادر به کنترل دستی ISO در محدوده  ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ برای ویدئو و ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ برای تصاویر خود هستند. حداکثر سایز تصویری که در فانتوم ۴ pro قادر به ثبت آن هستید ۳۶۴۸×۵۴۷۲ پیکسل است ، فانتوم 4 پرو  قابلیت تصویر برداری  TimeLaps ، HDR ، Brust Shooting  را نیز داراست . حداکثر بیت ریت ویدئو فانتوم ۴ پرو ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است که برای دوربینی با این ابعاد بسیار فوق العاده است.

همچنین این دوربین به یک سنسور مکانیکی مجهز گردیده تا در هنگام عکاسی از اجسام متحرک تصاویر را با وضوحی بالاتر و بدون ژله ای شدن و کشیدگی  برای شما ثبت و ضبط نماید .

گیمبال این پرنده همانند نسل های قبل از خود ۳ محوره بوده و کاربران می توانند از +۳۰ درجه تا -۹۰ درجه را در محور Pitch کنترل کنند . البته باید این نکته را ذکر کرد که گیمبال فانتوم 4 پرو Obsidian طراحی مجدد شده تا به صورت یک پارچه بر روی این هلی شات محبوب متصل گردد تا بتواند هرچه بهتر و دقیق تر از تکان ها و لرزش ها جلوگیری نماید .

همچنین استفاده از دوربینی با کیفیت این امکان را ایجاد کرده تا این کوادکوپتر در زمینه های دیگری مانند نقشه برداری هوایی و بازرسی  صنایع قابل مصرف باشد.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - فروشگاه محصولات DJI