معرفی برخی از ویژگی های اسمو اکشن ( DJI Osmo Action )

معرفی برخی از ویژگی های اسمو اکشن ( DJI Osmo Action )

 کمپانی DJI  به تازگی دوربینی را معرفی کرده است که بدون شک می‌توانید تمامی نیازهای حرکات اکشن دوربین ها را بر طرف نماید. یک دوربین مقاوم و جمع و جور با سنسوری قدرتمند و با برخورداری از قابلیت های متنوع و کاربردی عکاسی و فیلمبرداری. در ادامه با مهمترین ویژگی‌های این اکشن کمرا تازه وارد از شرکت DJI بیشتر آشنا شوید.

 

بررسی سخت افزار اسمو اکشن

سنسور ساخته شده در اسمو اکشن   1.3 CMOS  اینچی  است که قبلا در دوربین اسمو پاکت و پهپاد های مویک ایر تست شده و به خوبی پاسخ مناسبی به نیازهای این گروه داده است. نمونه‌ای که در مقایسه اسمو اکشن با دوربین گوپرو هیرو 7 هم به آن اشاره شد  و هر دو دوربین دارای سنسوری مشابه اند.

اسمو اکشن سه دکمه اصلی بر روی بدنه دارد که هر کدام از آنها مربوط به یک دسته از ویژگی‌های این دوربین می‌باشد. اسم این دکمه‌ها عبارتند از  Power ، Record و  Quick Switch

دکمه Quick Switch ( QS ) می‌تواند به سرعت مودهای دوربین را بین حالت های فیلمبرداری عادی، اسلوموشن و HDR تغییر دهد. این ویژگی به کاربر کمک می‌کند تا در هنگام فیلمبرداری و در کمترین زمان ممکن بدون مراجعه به منوی اصلی بتواند مود فیلمبرداری اسمو اکشن خود را تغییر دهید.

از ویژگی‌های طراحی صنعتی DJI اسمو اکشن می‌توان به محل قرارگیری مناسب درگاه حافظه داخلی و همچنین پورت USB تایپ c جهت شارژ دستگاه اشاره کرد.

 

 

ویژگی‌های طراحی صنعتی اسمو اکشن DJI osmo Action

با اسمو اکشن بدون هیچ دغدغه ای و بدون نیاز به کاور محافظ می‌توانید تا 11 متر در زیر آب اقدام به فیلمبرداری نمائید. این دوربین جدید کمپانیDJI  می‍تواند ضربات حاصله از سقوط تا ارتفاع 2 متری را هم بخوبی تحمل نماید.

اسمو اکشن دارای سیستم خنک کننده بی رقیبی نیز است تا بتواند در گرم‌ترین شرایط آب و هوائی هم به خوبی فیلم برداری کند و از مدارهای دستگاه محافظت نماید. عایق بندی فوق العاده این اکشن کمرا موجب شده است تا بتواند در دمایی تا حدود 10 درجه زیر صفر هم بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

صفحه نمایش و لنز دوربین اسمو اکشن دارای عایق محافظ ضد آب و ضد ضربه بوده و به سختی دچار آسیب و خط و خش می‌گردد.

 

 

 

قابلیت‌های مختلف عکاسی اسمو اکشن

اسمو اکشن DJI در فرمت های RAW و JPEG  می‌تواند تا کیفیت 12 مگاپیکسل عکاسی کند. ابعاد تصویر در اسمو اکشن 16:9 و 4:3 است. تایمر برای عکاسی سلفی و همچنین قابلیت عکس برداری پیوسته تا 7 عکس از دیگر قابلیت  عکاسی اسمو اکشن است.

امکانات دستی عکاسی این اکشن کمرا به شما این دسترسی را می‌دهد تا تنظیمات وایت بالانس و نور دهی را به صورت کاملا دستی و دقیق بسته به نیاز های خود تنظیم کنید. دامنه گسترده حساسیت ایزو در اسمو اکشن یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این دوربین است. شما می‌توانید ایزو این دوربین را بین 100 تا 3200 تنظیم نمائید و حداکثر سرعت شاتر در اسمو اکشن نیز 1/8000 ثانیه است.

در میان این ویژگی های عکاسی سیستم وای فای و بلوتوث داخلی دوربین در کنار اپلیکیشن کاربردی انحصاری اسمو اکشن به شما کمک می‌کند تا بتوانید عکس‌های خود را در کمترین زمان ممکن ویرایش و منتشر نمائید.

 

 

 

قابلیت‌های فیلمبرداری اسمو اکشن :

این اکشن کمرا DJI می‌تواند فیلم‌های  4K را تا 60 فریم بر ثانیه ثبت کند. قابلیت فیلمبرداری HDR یک ویژگی منحصر به فرد در اسمو اکشن است. قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن نیز در 120 تا 240 فریم بر ثانیه ثبت و فیلم‌ های با کیفیت و جذاب به شما ارائه خواهد داد و به راحتی می‌توانید سرعت این فیلم‌ها را تا 8 برابر حد معمول  کاهش دهید.

یکی از توانایی و قابلیت های همیشگی محصولات DJI در فیلم برداری مود تایم لپس است. در اسمو اکشن هم شما با یک مود جذاب و کاربردی تایم لپس مواجه می شوید. اسمو اکشن هیچ محدودیتی در فیلمبرداری تایم لپس ندارد.

فیلمبرداری با اسمو اکشن در شب هم نتایج قابل قبولی برای کاربران دارد و تصویر ثبت شده دارای میزان شفافیت خوبی در میان سایر رقبا است.

 

 

قابلیت RockSteady ، برگ برنده اسمو اکشن در ثبت تصاویر نهایی

سابقه DJI در تولید گیمبال ها این بار در اسمو اکشن ( Osmo Action ) به خوبی واکنش داشته است. مود جدید و کاربردی ثبات تصاویر این اکشن کمرا RockSteady نام دارد و به آسانی از پس هر تکان و لرزش شدیدی بر می‌آید.

 

این سیستم هوشمند ثبت تصویر علاوه بر بهره گیری از ابزارهای سخت افزاری گیمبال ها، به صورت هوشمند و نرم افزاری نیز تصویر نهایی شما را با حداقل لرزش ثبت می‌کند.

 

صفحه نمایش اسمو اکشن :

به کمک صفحه نمایش پشتی این اکشن کمرا کاربران به تمامی منوها به سرعت دسترسی خواهند داشت. سوئیچ کردن بین صفحات نمایش جلو و پشت اسمو اکشن هم بسیار هوشمندانه و ساده است و تنها کافی است دو ضربه آرام به مانیتور پشتی دوربین بزنید تا تصویر به صفحه نمایش جلو انتقال داده شود. ضمنا با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Quick Switch که قبل تر به شما معرفی کردیم هم می‌توانید صفحه نمایش خود را تغییر دهید.

صفحات نمایش اسمو اکشن طوری طراحی شده است که در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز می‌توانید به خوبی ببینید و از آنها استفاده کنید.

 

 

 

باتری و سایر اتصالات

زمان فیلمبرداری قابل قبول و باتری قابل تعویض اسمو اکشن در میان دوربین های هم رده خود جایگاه خوبی دارد. البته برخی از کارشناسان معتقدند که اسمو اکشن با تغییراتی توانایی این را داشت که باتری خود را تا حدود به 20 درصد دیگر نیز افزایش دهد.

ورودی حافظه جانبی اسمو اکشن می‌تواند ظرفیتی تا 256 گیگابایت را داشته باشد.

 

DJI تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - تعمیرگاه تخصصی محصولات