استابیلیزر دوربین به نام RS 3 Mini DJI بسیار سبک وزن بوده و با طراحی جدیدی که دارد ، به وسیله‌ی آن با یک دست هم می‌توان فیلمبرداری کرد

این استابلیزر سبک قادر است که  تا وزنی نزدیک به 2 کیلوگرم را حمل کند در حالی که خودش حدود 800گرم دارد.

نمایندگی DJI پیشتر ، استابلیزرهای RS 3 و RS 3 Pro DJI دارای را با حداکثر راحتی و قدرت تولید کرده بود، آخرین نسخه این کمپانی ، تلاش کرده است ، RS 3 Mini را طوری طراحی کند که علاوه بر راحتی و قدرت نمونه‌های پیشین ، در کاهش وزن نیز تغییر چشمگیری داشته باشد. همانطور که پیشتر گفته شد این لرزشگیر تنها حدود 800 گرم ( 1.8 پوند ) وزن دارد، اما می تواند دوربین هایی تا حدود 2000 گرم (4.4 پوند)  را حمل کند که شامل مدل های بدون آینه سنگین وزنی مانند EOS R3 کانن و حتی برخی از دوربین های سینمایی می شود. 
در عین حال، آخرین الگوریتم های استابلیزر  DJI، کنترل های آسان و موارد دیگر را ارائه می دهد. 


DJI RS 3 Mini را با دوربین های  ذیل در آموزشگاه عکاسی ایده‌آل دوربین  تست شده و جواب مثبت گرفته شده است.
Sony A7S III با لنز 24-70mm f/2.8 GM
 Canon EOS R5 با لنز RF24-70mm f/2.8 STM 
Fuji X-H2S با لنز XF 18-55mm 
Canon EOS R6 Mark II با لنز  f/4 24-104mm
نمایندگی  DJIدر سایت رسمی خود اعلام کرده است که : « موتور قدرتمند این اتسابیلیزر تضمین می‌کند که حتی در زمانی که زوم لنز به حداکثر فاصله کانونی می‌رسد، فیلم ضبط ‌شده شما بدون لرزش و ثابت می‌ماند و نیازی به تکرار تعادل نیست.» 

به لطف صفحه دولایه جدید،  نصب دوربین ها و آزادسازی سریع آن‌ها ، نسبتاً آسان‌تر از قبل شده است.
 در صورتی که صفحه را به بازوی عمودی وصل کنید، برایتان امکان عکسبرداری عمودی را نیز فراهم می‌شود و هیچ محدودیتی در زاویه چرخش در آن حالت وجود ندارد. 


این دوربین از فعال سازی شاتر/ضبط بلوتوث سیمی و بی سیم از طریق دکمه ضبط RS3 Mini پشتیبانی می‌کند و دوربین به محض روشن شدن آماده کار است. در برخی از دوربین‌های سونی با لنزهای زوم در صورتی که قابلیت کنترل پذیری وایرلس را پشتیبانی کنند، می‌توانید زوم کردن ها را را با استفاده از صفحه جلویی این استابلیزر و بدون نیاز به کابلِ کنترلِ دوربین، اعمال کنید. 


دیال این صفحه، کنترل DJI Ronin را ارائه می دهد، از جمله جوی استیک، دکمه M برای تغییر حالت، ماشه، صفحه جلو و دکمه ضبط و .... همچنین می‌توانید لوازم جانبی Ronin مانند دسته کیف، چراغ‌های پرکننده یا میکروفون را نیز به آن اضافه کنید.
عملکردها توسط صفحه نمایش لمسی تمام رنگی 1.4 اینچی کنترل می شوند و به شما این امکان را می دهند که حالت های عکاسی را تغییر دهید، مثلاً موتورهای گیمبال را متعادل کنید و موارد دیگر. همچنین می توانید بسیاری از این کارها را با برنامه انجام دهید یا عملکردهایی مانند Timelapse، Track recording (حرکت در امتداد تا 10 نقطه از پیش تعیین شده) و Panorama را تنظیم کنید.

 


 در نهایت، با یک شارژر یکپارچه باتری می‌تواند تا 10 ساعت شارژ شود و با یک شارژر 10 واتی در کمتر از 2.5 ساعت به طور کامل شارژ شود.
ما در فرصتی که در آموزشگاه عکاسی دوربین ایده ‌آل داشتم تا حدودی توانستیم به طور خلاصه RS 3 Mini DJI را امتحان کنیم، و برداشت اولیه نسبتاً مطلوب بود. 
اگر اهل کارکردن  گیمبال باشید ، این مدل  آنقدر سبک است که توانستید بدون خستگی و به راحتی با آن برای مدت‌ طولانی کار کنید.  - حتی اگر پیکربندی دوربین خود را کوچک‌نمایی یا تغییر داده باشم، نیازی به تعادل مجدد نیست. و همانطور که DJI وعده داده بود، می‌توان فقط با یک دست اقدام به فیلمبرداری کرد . حتی با یک دست هم می‌توان فیلم بسیار نرمی را هم در قالب افقی و هم در پیکربندی عمودی ایجاد کرد. 
 


RS 3 Mini در مقایسه با RS 3 Pro 550 دلاری نیز یک معامله نسبی است. امروز برای خرید در خرده فروشان مجاز یا فروشگاه DJI با قیمت 369 دلار (339 پوند / 389 یورو) در دسترس است. اگر نگران کوبیدن آن به دیوار هستید، می‌توانید دوربین مورد استفاده با این گیمبال را بیمه  ایده‌آل دوربین کنید