ونگارد " ترایپاد ‌ چند منظوره‌ی خود" معرفی کرده است.

شرکت ونگارد یک شرکت طراحی و تولید ترایپادها، کیف دوربین و لوازم جانبی عکاسی است. آن‌ها مجموعه‌ای گسترده از مدل‌های ترایپاد، از جمله مدل VEO 3+ 303 که به تازگی معرفی شده است، ارائه می دهند. لاین آپ ترایپاد ونگارد شامل گزینه هایی برای استفاده های خاص مانند عکاسی مناظر، پرندگان و عکاسی ماکرو است. بسیاری از ترایپادهای آن‌ها ویژگی های نوآورانه ای مانند ستون مرکزی چندگانه زاویه (MACC) و سیستم سطح سریع (RLS) دارند. ترایپادهای ونگارد برای پایداری، سهولت استفاده و اندازه گیری مقاومت مثبت از بین رفته‌اند. آن‌ها در نسخه های آلومینیوم و فیبر کربن برای بودجه و سلیقه های مختلف در دسترس هستند.

این مدل Tripod به همراه تمامی ترایپادهای موجود در بازار در سازمان خدماتی تعمیرگاه مرکزی دوربین /ایده آل دوربین قابل تعمیر هستند.

VEO 3+ 303 یک مدل جدید ترایپاد توسط شرکت ونگارد عرضه شده است که برای پایداری و چندکاره بودن طراحی شده است. این ترایپاد در دو نوع آلومینیوم و فیبر کربن در دسترس است و نسخه فیبر کربن آن سبک‌تر است. پایه های آن با قطر 30 میلی‌متر و ستون مرکزی چندگانه زاویه (MACC) نوآورانه ای دارد که به عکاسان اجازه می دهد ستون را به زوایای مختلف برای عکاسی خلاقانه تنظیم کنند.

MACC مخفف عبارت Multi-Angle Central Column است. این اصطلاح به ستون مرکزی چندگانه زاویه ای یک ترایپاد اشاره دارد که به عکاسان اجازه می دهد ستون را به زوایای مختلف برای عکاسی خلاقانه تنظیم کنند. با این ویژگی، عکاسان می توانند ستون مرکزی را به جایگاهی دیگر بیاندازند تا ارتفاع ترایپاد را تغییر دهند و در نتیجه زاویه دوربین و قطب نور را تغییر دهند. به این ترتیب، MACC می تواند برای ایجاد تنوع در زوایای دید و کاربردهای مختلف عکاسی، بسیار مفید باشد.

حداکثر بار مجاز 25 کیلوگرم دارد و برای عکاسی مناظر، جانوران و سایر نوع عکاسی مناسب است. VEO 3+ 303 نقد‌های مثبتی را دریافت کرده است، با بسیاری از افراد که از پایداری و سهولت استفاده آن تعریف کرده‌اند.

تمامی ترایپادها در نماینده خدماتشان در ایران ( ایده آل دوربین ) ، با قطعات اورجینال تعمیر شده و قطعه‌ی تعمیر شده سه ماه ضمانت نامه کتبی به همراه دارد.

این معرفی به این معناست که شرکت ونگارد یک پایه ترایپاد  جدید را با تثبیت تصویر بیشتر و قابلیت استفاده‌ی چند منظوره به بازار عرضه کرده است. این پایه دارای تکنولوژی‌های جدیدی است که قابلیت حمایت از دوربین‌های سنگین را نیز داراست و همچنین برای استفاده در برخی از شرایط خاص مانند عکاسی لانداسکیپ، عکاسی ماکرو و غیره، مناسب است.

به طور کلی، این ترایپاد  توانایی استفاده در زوایای مختلف را داشته و با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع ، عکاس را قادر می‌سازد که از این دوربین در ارتفاعات انتخابی مختلفی ، دوربین را به کارگیرد.

ما از پایه‌های سفری کم وزن و کم حجم لذت می‌بریم، اما گاهی اوقات نیاز به یک پایه عکاسی بزرگتر، سنگین‌تر و بیشتر قدرتمندتر نیز داریم. به این منظور، ونگارد پایه‌ی جدید VEO 3+ 303 را معرفی کرده است.

این پایه در نسخه‌های آلومینیومی و فیبر کربنی در دسترس است و حتی نسخه آلومینیومی سنگین‌تر هم با وزن ۲.۳ کیلوگرم، همچنان به راحتی قابل حمل است ، همچنین وزن ۲۵ کیلوگرم تجهیزات عکاسی را نیز پشتیبانی می‌کند.

این ترایپاد  ، دارای سه بخش است که این سه بخش از طول جمع شده‌ی آن تقریباً  بلندایی به اندازه‌ی ۶۷ سانتیمتر دارد، اما می‌تواند با باز شدن این سه بخش، به حداکثر ارتفاع ۱۳۹ سانتیمتر برسد، و اگر ستون مرکزی سه پاره رانیز به بالاترین حد آن ببریم،  به ارتفاع حدود ۱۶۵ سانتیمتر خواهد رسید.

داشتن کمترین تعداد بخش‌پذیری در این ترایپاد ، خبر خوبی برای قدرتمندی و ثبات آن است، زیرا در پایه این تعداد اتصالات است که به ترایپاد  استحکام می‌دهد اما با افزایش این اتصالات ، رفته رفته این استحکام کمتر می‌شود، پس هرچه اتصالات کمتر باشد، ترایپاد  ثبات بیشتری خواهد داشت.

قطر پایه نسبتاً بزرگ ۳۰ میلیمتری، توانایی  VEO 3+ 303 را بیشتر می‌کند اما این ترایپاد قدرتمند دلیلی بر استفاده از آن به عنوان مونوپاد نیست و نمی‌توان از VEO 3+ 303 به عنوان منوپاد استفاده کرد.

اما واقعیتی که به چند‌منظوره بودن این دستگاه کمک می‌کند، ستون مرکزی چند‌زاویه‌ای (MACC) آن است.

ونگارد ادعا می‌کند که این ترایپاد ، برای هر نوع عکاسی از ماکرو گرفته تا مناظر طبیعی، ، ایده‌آل است. این ستون به تقریباً ۳۶۰ درجه در هر جهت قابل حرکت است و می‌توان آن را برای عکاسی از سطح زمین به سمت پایین بچرخاند. علاوه بر این، با قرار دادن ستون مرکزی به صورت افقی، آداپتور VEO+ MA1 همراه با پایه داده شده را می‌توان روی ستون نصب کرد و امکان پیوستن دوربین دوم یا هر لوازم جانبی با نخ 1/4 اینچ را فراهم می‌کند.

 VEO 3+ 303 شامل پایه‌های سوزنی است که می‌توان آن را با پایه‌های لاستیکی داخلی را جایگزین کرد.

اگر این همه امکانات را دوست داشته باشید ولی می‌خواهید در بسته‌ی سبک‌تری آن را داشته باشید، نسخه کربنی ترایپاد VEO 3+ 303CT  وجود دارد. این نسخه دارای همان اندازه و ویژگی‌های نسخه آلومینیومی است، با این تفاوت که با وزن نسخه‌ی کربین آن تنها 1.9 کیلوگرم است یعنی ۴۰۰ گرم سبک‌تر....

هر دو نسخه‌ی آلومینیومی و کربنی می‌توانند به صورت ترایپاد مستقل یا به صورت کیت با سَری توپی جدید VEO BH-250S Dual Axis عرضه شوند.

این سری  توپی شکل  با قابلیت تحمل بار ۲۵ کیلوگرم با کل مجموعه‌ی پایه‌ی  VEO 3+ 303 همخوانی دارد و برای دستیابی به پایداری بیشتر نیز،  آلومینیوم مورد استفاده در این ترایپاد ، دارای کیفیتی معادل آلومینیوم هواپیما است که با دقت CNC ساخته شده است

VEO 3+ 303 دارای سیستم دو محوری و چرخش پانوراما در پایه و زیر صفحه‌ی سریع باز شدن است. با این سری توپی شکل اضافه شده به VEO 3+ 303، حداکثر ارتفاع به 151.5 سانتی‌متر یا با برافراشتن ستون مرکزی ، این ارتفاع به 177.5سانتی‌متر نیز می‌رسد.

تمام نسخه‌های VEO 3+ 303 در حال حاضر قابل پیش‌خرید هستند و قیمت آنها از 299.99 دلار/299.99 پوند برای نسخه‌ی آلومینیومی مستقل VEO 3+ 303AT شروع می‌شود و تا 499.99 دلار/499.99 پوند برای کیت ترایپاد  VEO 3+ 303CBS کربنی با سر توپ می‌رسد.

تعمیر  VEO 3+ 303 نیز همانند دیگر ترایپادها فقط در تعمیرگاه مرکزی دوربین به نحو احسن قابل انجام هستند، از تحویل تجهیزات خود به تعمیرگاه‌نماهایی که هیچ پیشینه‌ی کاری ندارند ، جداً پرهیز کنید چرا که عموماً آن ‌ها آسیبی بیشتر از اصل ایراد را به تجهیزات شما وارد می‌کنند و لاجرم شما ملزم خواهید شد که برای تعمیر اساسی آن مبلغ بیشتری را نسبت به قبل متحمل شوید.