Osmo Pocket 3

 

دوربین اکشن Osmo Pocket 3 واقعاً یکی از تجهیزات بسیار زیبا از کمپانی DJI است ، که بابت مبلغی بیش از 500 دلار (یا نزدیک به 500 پوند) مپردازید تمامی انتظارات شما را به خوبی برآورده می‌سازد. این دستگاه با طراحی فوق‌العاده زیبا و با دقت ساخته شده است، و هر قطعه به خوبی در طراحی کلی در جای مناسب قرار گرفته است.

معرفی یک سنسور جدید 1 اینچی در خط تولید DJI  تغییر رویه‌ای در محصولات Pocket محسوب می‌شود که در نهایت منجر به بهبود کیفیت تصویر در هم در عکس و هم در ویدیو است. این محصول امکانات ویدیوی بهتری را با رزولوشن بالاتر ارائه داده است، قابلیت‌هایی مانند اسلوموشن و قابلیت بهبود تصویربرداری در شرایط نوری کم. همچنین هنوز در مناطق تاریک کمی نویز وجود دارد، اما چندان حائز اهمیت نیست.

مهمترین موردی که به دسته‌بندی رزولوشن ویدیو افزوده شده است (حالت پرتره) است که حالتی جدید برای عکسبرداری و فیلمبرداری عمودی است. در این حالت امکان ضبط مستقیم در این جهت تا 3K وجود دارد، چیزی که برای خالقان محتوای اینستاگرام ، تیک تاک و برخی دیگر از اپلیکیشن‌های فضای مجازی که نیاز به عکس و فیلم عمودی دارند تحقق یک رویاست.

صفحه نمایش نیز از 1 اینچ به 2 اینچ افزایش یافته است، که تفاوت قابل توجهی در نمایش تصویر و قابلیت لمسی دارد. این صفحه مناسب برای مشاهده تصویر زنده دوربین است، و همچنین برای انتخاب نقاط فوکوس مناسب است، اگرچه اندازه آن کافی بزرگ نیست تا در میانه مدیریت تنظیمات و منوها لذت برده باشید.

سنسور: سنسور CMOS 1 اینچ

زاویه دید / فاصله کانونی: 20 میلی‌متر

حداکثر رزولوشن عکس: 3648 × 2736 پیکسل

ویدیو: تا 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه (نسبت تصویر 16:9)

استابیلیزاسیون: گیمبال مکانیکی با 3 محور

پیگیری: ActiveTrack 6.0

ضبط صدا: ضبط استریو

صفحه نمایش: صفحه نمایش چرخشی 2 اینچ

شناسایی خودکار چهره و فریمینگ دینامیکی اجازه دنبال کردن اشیاء و چهره‌ها را بدون از دست دادن تصویر پایدار می‌دهد. 

 

ویژگی جدید Spinshot به نظر بی‌فایده می‌آید، اساساً به ویدیوگراف‌ها اجازه می‌دهد تا فیلم خود را بدون تغییر جهت تصویر، به زاویه 90 یا 180 درجه بچرخانند؛

باتری نیز بهبود یافته است که منجر به زمان ضبط بیشتر و یک چرخه شارژ سریع‌تر می‌شود. این دستگاه هنوز با چالش‌های گرمایشی مواجه است، اما سخت است دوربین اکشنی پیدا کرد که با این مشکل مواجه نشود.

استابیلیزاسیون در دوربین‌های اکشن مانند Osmo Action 4 و GoPro Hero 12 Black به طور فزاینده‌ای تاثیرگذار و قابل اعتماد شده است، که سوالاتی در مورد ضرورت Pocket 3 به وجود می‌آورد؛ با این حال، فکر می‌کنم ویژگی فیلم‌برداری از نزدیک به تصویر (پرتره) به عنوان یک ویژگی متمایز، و شامل تجهیزات ضبط صدای اختصاصی، این دوربین را از گزینه‌های دیگر متمایز می‌کند.

در کل، این دوربین ویدیویی را می‌توان مطلوب دانست و تا حدی می‌توان گفت که کیفیت ویدیویی شگفت‌آوری ارائه می‌دهد و صحنه‌های اسلوموشن زیبایی را به تصویر می‌کشد. ویژگی‌های زمان‌نگاری و موشن‌نگاری قابلیت‌هایی است که  این دوربین به آن‌ها بیشتر پرداخته است، و اگر قیمت آن برایتان سنگین نباشد، از نتیجه‌ی کاری که شما قادر به تولید آن می‌شوید ناراضی نخواهید شد.

بسته‌های موجود برای خرید در حال حاضر به این صورت هستند:

• بسته اصلی با هزینه 519 دلار / 489 پوند / 849 دلار استرالیا

• کمبوی سازنده با هزینه 669 دلار / 619 پوند / 1129 دلار استرالیا

• تعداد زیادی لوازم جانبی اختیاری

دوربین اکشن Osmo Pocket 3 با قیمت 519 دلار / 489 پوند / 849 دلار استرالیا به فروش می‌رسد. بسته استاندارد شامل Osmo Pocket 3، کابل USB Type-C به Type-C PD، کاور محافظ Osmo Pocket 3، دستبند DJI و دسته Osmo Pocket 3 با رزوه 1/4 اینچی می‌شود. این قیمت نسبت به Pocket 2 بیشتر است.

بسته Osmo Pocket 3 Creator Combo با قیمت 669 دلار / 619 پوند / 1129 دلار استرالیا به فروش می‌رسد و شامل Osmo Pocket 3، کابل Type-C به Type-C PD، کاور محافظ Osmo Pocket 3، دستبند DJI، دسته Osmo Pocket 3 با رزوه 1/4 اینچی، فرستنده DJI Mic 2 (سایه‌ای سیاه)، صفحه نمایش بادی DJI Mic 2، مگنت کلیپ DJI Mic 2، دسته باطری Osmo Pocket 3، سه‌پایه کوچک Osmo و کیف حمل Osmo Pocket 3 می‌شود.

• امتیاز قیمت: 4/5

ابعاد دستگاه Pocket 3 به اندازه 139.7 x 42.2 x 33.5 میلی‌متر (طول x عرض x ارتفاع) و وزن 179 گرم است.

صفحه نمایش OLED چرخشی 2 اینچی دارد. دارای اتصال سه‌پایه برای نصب روی تراپود.

دستگاه Pocket 3 همچنان اندازه‌ی جیبی دارد، و این قابلیتی است که DJI تلاش می‌کند آن را طوری جا بیندازد که گویی این مورد در زمره ویژگی‌های مطرح در این دستگاه است. 

نسخه اول این دوربین اکشن 116 گرم بود و نسخه‌ی دوم نیز همان وزن را داشت، اما در این نسخه علاوه و بر اندازه ، وزن این دستگاه نیز به 179 گرم افزایش یافته است هرچند که وزن اضافی به آن حس محکم‌تربودن را القا می‌کند.

اسمو پاکت 3 تاچ خوبی دارد این افزایش وزن ناشی از سنسور بزرگتر، صفحه نمایش بزرگتر و افزایش کل اندازه است. در مقایسه با Pocket 2، طول آن 14 میلی‌متر بیشتر است، عرض 4 میلی‌متر بیشتر و عمق بیش از 3 میلی‌متر عمیق‌تر است. طول به ویژه مشخص است و به 2 اینچ صفحه نمایش در حالت پرتره پیش‌فرض برمی‌گردد - در یک دقیقه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

کیفیت ساخت انعکاس داده شده در تعهد DJI به تولید دستگاه‌های محکم است که یک یا دو ضربه را تحمل می‌کنند - در نهایت این یک دوربین اکشن است. دسته دست در دست بسیار خوب قرار گرفته است، و برای گرفتن بهتر دستگاه، DJI یک پنل نگه‌دارنده روی پشت دسته اضافه کرده است.

این دستگاه به زیبایی ساخته شده است، هر قطعه داخلی از آن به خوبی با قطعات دیگرش در تعامل است. صفحه نمایش دستگاه به طور کامل از بدن اصلی بیرون ظاهر می‌شود و در اینکه گیمبال در یک محفظه دایره‌ای کامل قرار دارد، مشهود است. اینکه صفحه نیاز به چرخش 90 درجه دارد ممکن بود به ساختاری نازک منجر شود، اما به نظر نمی‌رسد که با وجود این نازکی،  مفصل چرخش داخلی در خطر شکستگی باشد البته این نظر شخصی ماست و ممکن است در واقعیت این گونه نباشد و همیشه مراقبت خود را از این بخش لحاظ کنید. هنگام چرخش صفحه، عمل قفل‌کردن شبیه به مغناطیس در هر دو انتهای چرخش وجود دارد، که خوشایند است.

یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی جدید، صفحه نمایش 2 اینچی است که بهبود عالی نسبت به صفحه 1 اینچی دوربین Pocket 2 است. این گونه احساس می‌شود که نمایشگر OLED این دستگاه به اندازه کافی مقاوم باشد تا در صورت نیاز به ساخت فیلم و به ویژه عکس‌های اکشن در شرایط نامساعد، مقاومت کافی داشته باشد.

 با این حال، هنوز صفحه را برای تغییر تنظیمات و حالت‌ها استفاده کردن خیلی کوچک به نظر می‌رسند؛ این تنظیمات با استفاده از برنامه DJI قابل تغییر می‌باشند، اما اگر صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر و یک رابط بهتر مفیدتر داشته باشد باز هم بهتر خواهد بود. این مسئله به خصوص وقتی بیشتر نمود می‌کند که  قصد تغییر در تنظیمات روی صفحه را داشته باشیم - با فقط فضای کافی برای نه حرف، متن هر تنظیم به طول می‌انجامد، که به نظر من برای استفاده غیرقابل استفاده است.

نصب تراپود که در دوربین Pocket 1 وجود نداشت اما در دوربین Pocket 2 معرفی شد، همچنان عملکرد خوبی دارد. همه لوازم جانبی همان قوانین طراحی دقیق و متفکرانه را دنبال می‌کنند، که مجموعه کاملی از تجهیزات را لذت‌بخش می‌کند. اتصالات به خوبی به یکدیگر می‌پیوندند و هیچ ترسی را ناشی  از جدا شدن آنها در حین فیلم‌برداری القا نمی‌کنند.

 

امتیاز ویژگی‌ها و عملکرد

• فیلم‌برداری پرتره و گزینه پخش زنده

• تشخیص خودکار چهره و فریمینگ دینامیک

DJI واقعاً تمرکز خود را بر روی خالقان محتوای رسانه‌های اجتماعی گذاشته و معرفی حالت پرتره و ویژگی پخش زنده نشان‌دهنده تمایل این شرکت به "قدم زدن با زمان" است. خالقان سنتی ممکن است اعتقاد داشته باشند که این ویژگی‌ها ابزارهای تبلیغاتی هستند و از محصول عالی‌تر دور می‌کنند، اما نمی‌توان از این نکته پرهیز کرد که این دوربین و گیمبال به طور ایده‌آل برای ولاگرها و خالقان محتوای رسانه‌های اجتماعی مناسب است. این موضوع توسط تصمیم DJI برای تبدیل حالت پرتره به گزینه پیش‌فرض و جهت‌گیری صفحه نمایش تازه نشان داده شده است. 

 

Pocket 3 از ActiveTrack 6.0 بهره می‌برد که شامل تشخیص خودکار چهره و فریمینگ دینامیک است و هر دو این ویژگی به طور موثر عمل کردند و هیچ باگ یا مشکلی وجود نداشت. من پیدا کردم که دوربین به راحتی می‌تواند انواع اشیاء را پیگیری کند، حتی در نور کم و در انواع فواصل مختلف.

 

ویژگی Spinshot به نظر می‌آید کمی تبلیغاتی باشد و سخت است تصور کرد که در میان ویدیوگراف‌ها کاربرد زیادی داشته باشد. تنها مورد استفاده‌ای که می‌توانستم تصور کنم، برای ولاگرها بود که می‌خواهند انتقال چرخان به فریم بعدی خود را ایجاد کنند، اما من فکر می‌کنم که این نوع انتقال در دنیای ولاگینگ بیش از حد استفاده می‌شود و من متعجب شدم که این قابلیت در دوربین گنجانده شده است. همچنین برای تنظیم جهت مطلوب کار بسیار پیچیده‌ای دارد.

عملکرد دوربین با گیمبال نسبت به نسخه قبلی نسبتاً ساده و واکنشی است. من فکر می‌کنم منطقی بود که در حالت سلفی گیمبال جهت تغییر دهد، اما شاید این فقط یک نظر شخصی باشد؛ این به نظر می‌آید که معکوس کردن گیمبال به سمت چپ وقتی دوربین به سمت راست دارد چیزی ضدمنطقی است.

ویژگی‌های عکاسی استاندارد و پانوراما بدون تغییر معناداری در عملکرد خود دارند و ویژگی شمارنده در حالت عکاسی مفید است وقتی تصاویری را تنظیم می‌کنید که اپراتور دوربین باید در تصویر ظاهر شود.

برنامه DJI Mimo یک سطح دیگر از عملکرد به دوربین اضافه می‌کند و به طور کلی عملکرد آن را آسان‌تر می‌کند. انتقال تصویر ویدیویی سریع است و تاخیر قابل ملاحظه‌ای ندارد. امکان تنظیم تنظیمات و عملکرد دوربین بدون نیاز به برنامه هم وجود دارد، اما آسان نیست، با صفحه نمایش 2 اینچی با دکمه‌های لمسی و قابلیت خط کشی همه چیز را بسیار پیچیده می‌کند. استفاده از برنامه در تلفن موبایل مشکلی نیست، اما فرآیند کاری را کمی گمراه‌تر و کم‌طبیعی‌تر می‌کند - یک صفحه نمایش بزرگ‌تر با پیاده‌سازی بهتر رابط کاربری نیاز به برنامه را کاهش خواهد داد و کل فرآیند ایجاد محتوا را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

در مورد صدا، خارج از امکانات ممکن است کمتر داشته باشید تا آنچه در دوربین Pocket 2 امکان‌پذیر بود. کمبوی سازنده شامل یک میکروفون بی‌سیم خارجی و یک بادگیر است و این گزینه صوتی بی‌سیم مناسبی برای ولاگرها است که می‌خواهند بدون محدودیت به دوربین Pocket 3 حرکت کنند. اتصال دوربین Pocket 3 به فرستنده میکروفون نیاز به تمرکز دارد، اما یک‌باری که می‌دانید چه کاری می‌کنید، اصلاً سخت نیست. همچنین امکان اتصال دوربین Pocket 3 به هر میکروفون دیجیتال خارجی USB-C که پشتیبانی از 48K/16bit دارد وجود دارد.

سرانجام، بیایید در مورد باتری صحبت کنیم. به نظر می‌آید که هر دوربین اکشن با چالش ارائه عملکرد باتری خوب روبرو می‌شود، همچنین نیاز به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و افتراق مواجه می‌شود. باتری در اینجا از 875 میلی‌آمپر ساعت به 1300 میلی‌آمپر ساعت ارتقا یافته است که بهبود معنی‌داری در زمان عملیاتی ارائه می‌دهد. در شرایط دمای اتاق معمولی، Pocket 3 می‌تواند حدود 166 دقیقه در 1080p ضبط کند، 26 دقیقه بیشتر از نسخه قبلی خود. حتی در 4K، Pocket 3 می‌تواند حدود دو ساعت فیلمبرداری کند.

سرعت شارژ بسیار سریع است و شارژ کامل در فقط 32 دقیقه به دست می‌آید، کمتر از نصف زمان Pocket 2. این امر به ویژه هنگامی که 80٪ باتری در فقط 16 دقیقه رسیده می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده است.

• امکانات و عملکرد: 4/5

• فیلم‌برداری 4K با 60 فریم در ثانیه به صورت لندسکیپ و 3K با 60 فریم در ثانیه به صورت پرتره

• فیلم‌برداری 4K با 120 فریم در ثانیه برای حالت آهسته

وضوح ویدئویی تقریباً در تمام جنبه‌ها عالی است. دوربین Pocket همیشه تصاویر 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ارائه می‌دهد، و برای Pocket 3 نیز تغییری نداشته است. در آینده احتمالاً وضوح تصویر به 8K افزایش خواهد یافت، اما در این نقطه از زمان تقریباً تقاضای کمی هم برای آن وجود دارد.

کیفیت ویدئو به طور کل عالی است، اگرچه به وضوح کیفیت تا بخش‌های کناری ویدئو کاهش می‌یابد، چیزی که در حالت عکاسی هم اتفاق می‌افتد. امروزه معمول است که بیشترین وضوح ویدئویی در حالت 16:9 به 4K برسد، اما در حالت پرتره، Pocket 3 این وضوح به حداکثر 3K می‌رسد که هنگام انتخاب جهت فیلم‌برداری، در هر دو نسبت 9:16 و 1:1 به 3,072 پیکسل محدود هستند. متأسفانه شما وضوح 4K را ندارید، اما خالقان محتوای TikTokt، اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه‌های مجازی از گزینه چند نسبتی این دستگاها سود می‌برند، چرا که در Pocket 2 اصلاً ممکن نبود که این محتواسازان بتوانند به صورت پرتره فیلمبرداری کنند.

وضوح عکس 3840 × 2160 پیکسل است، کاهش قابل مشاهده‌ای از 9216 × 6912 در Pocket 2، اگرچه اندازه پیکسل از 1.6 میکرومتر به 3.2 میکرومتر افزایش یافته است. اگر می‌خواهید از Pocket 3 برای گرفتن تصاویر با وضوح بالا برای چاپ در اندازه‌های بزرگ استفاده کنید، نمی‌توانید. کیفیت تصویر در اینجا قطعاً کمتر است، این دوربین بیشتر برای ویدئو مناسب است.

حسگر بزرگ‌تر دینامیک رنج بزرگ و بازتولید رنگ عالی را تولید می‌کند، در عین حال با برخی از مسائل نور کم پیشین مقابله می‌کند. همانطور که گفته شد، معرفی حالت پرتره و پخش زنده ولاگرها را خوشحال خواهد کرد، و وضوح بالاتر برای ضبط حالت آهسته نیز یک مزیت دیگر است؛ اصلاً چیزهای منفی زیادی برای این نسخه جدید وجود ندارد.

یکی از بهبودهای بزرگ در قابلیت‌های ویدئویی این است که می‌توانید تا 4K با 120 فریم در ثانیه ضبط کنید. این یک پیشرفت مهم نسبت به Pocket 2 است که تنها قابلیت ضبط 1080p در حالت آهسته را داشت. وضوح اضافی در اینجا امکان ضبط جزئیات بیشتر و انعطاف بیشتری برای برش در مرحله پس‌انتشار را فراهم می‌کند. من دوست می‌داشتم که قابلیت ضبط حالت آهسته به حالت پرتره نیز گسترش یابد، اما فکر می‌کنم که این در نسخه‌های آینده‌ی Pocket ممکن است اتفاق بیفتد.