7 نکته اساسی که قبل از خرید یک پهپاد فیلمبرداری و عکاسی DJI باید بدانید

 

پهپادهای عکاسی و فیلمبرداری  بدون سرنشین به افراد امکان می دهند عکس هایی بگیرند که قبلاً فقط از هلی کوپتر یا هواپیما گرفته می شد. امروزه تعداد بسیار زیادی از عکاسان  و تصویر برداران در حال خرید هواپیماهای بدون سرنشین هستند و تلاش خود را برای عکاسی هوایی انجام می دهند.

 

اگر هم در به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین و هم در عکاسی تازه کار هستید ، با خواندن راهنمای خرید بهترین پهپاد های DJI شروع کنید. این  راهنما کلیه عناصر اصلی را که باید هنگام انتخاب یک پهپاد عکاسی در نظر بگیرید ، از جمله ایمنی پرواز ، سیستم های تصویر ، سیستم های انتقال ، ویژگی های هوشمند ، قابلیت حمل و سرویس را به شما  ارائه می دهد.

 

، در اینجا برخی از نکات اساسی وجود دارند  که توصیه می کنیم قبل از خرید پهپاد عکاسی و فیلمبرداری از نمایندگی DJI ، به آنها فکر کنید:

کیفیت تصویر یک فاکتور بسیار مهم است

اگر دانش دوربین دارید ، احتمالا این نکته را نیز می دانید که سنسورها مستقیماً بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارند. این حالت  در مورد هلی شات ها و فانتوم های عکاسی هوایی نیز صدق می کند. در بازار هواپیماهای بدون سرنشین ، یک سنسور 1 اینچی به عنوان استاندارد طلایی جدید که توسط هواپیماهای بدون سرنشین سطح مبتدی مانند Mavic 2 Pro جدید و هواپیماهای بدون سرنشین حرفه ای عکاسی مانند Phantom 4 Pro V2.0 مورد استفاده قرار می گیرد  ؛ در حال استفاده است. قدرتمندترین هواپیمای بدون سرنشین حرفه ای عکاسی ، Inspire 2 (با دوربین Zenmuse X5)  از سنسور CMOS 4/3 اینچی استفاده می کند.

 یک سنسور CMOS بزرگتر فیلمبرداری با کیفیت بالا در شرایط نور کم را آسان تر می کند. طبق آزمایشات ما ،پهپاد های فیلمبرداری همچون  Mavic Pro و Phantom هر دو در هنگام عکسبرداری در روز تصاویربسیار با کیفیتی را  ارائه می دهند.

    آیا به فیلمبرداری  4K نیاز دارید؟

وضوح تصویری هواپیماهای بدون سرنشین می تواند ازحالت های  کیفیت پایین HD تا 4K متفاوت باشد.

 اگر در زمان ویرایش ویدئو اضافه کردن فیلتر و بارگذاری در فیس بوک یا اینستاگرام را نیز مد نظر دارید ، تصویر برداری  با کیفیت 1080 p برای شما کافی است. اما اگر یک وبلاگ نویس هستید یا می خواهید فیلم سینمایی بگیرید ، بهتر است با کیفیت 4K کار کنید. نرم افزار های ویرایش ویدئو به دلیل مقیاس گذاری ، چرخش و برش و انجام برخی از اعمال دیگر ؛  وضوح فیلم را کاهش می دهند و اگر شما تصویر برداری را با کیفیت 1080p انجام داده باشید ، ممکن است ویدیوی حاصله از وضوح کمتری برخوردار بورده باشد . فیلمبرداری با کیفیت 4K  پیکسل های اضافی بیشتری برای ویرایش فیلم های تهیه شده با محصولات DJI در اختیار شما قرار می دهد .

همچنین ممکن است یک ویژگی تحت عنوان  فریم بر ثانیه  (fps) را در مشخصات هواپیماهای بدون سرنشینDJI  مشاهده کنید.

فریم در ثانیه حکایت از این دارد که دوربین در هر ثانیه چند تصویر متوالی را می تواند به دست آورد. حالت هایی همچون  24 فریم در ثانیه یا 30 فریم در ثانیه فیلم های بسیار نرم و روانی را به دست می آورند  . با این حال ، برای جلوه های ویژه مانند حرکت آهسته ، ممکن است به 60 فریم در ثانیه نیاز داشته باشید.

    آیا پشتیبانی از فرمت Raw / DNG لازم است؟

اگر ویرایش عکس های خود را با  استفاده از نرم افزار های  Lightroom یا Photoshop انجام نمی دهید ، این بخش را نادیده بگیرید. اما تقریباً هر عکاسی به نوعی عکس های خود را با این نرم افزار ها ویرایش می کند و اگر یک هواپیمای بدون سرنشین عکاسی بتواند عکس هایی با فرمت RAW / DNG را ثبت کند ، گزینه های مختلف ویرایش در مرحله پس از تولید را در اختیار عکاس و تصویر بردار قرار می دهد . در قالب فرمتهای RAW / DNG ، یک عکس تمام داده های دریافت شده توسط سنسور دوربین را در اختیار می گیرد و  این امر به خصوص برای عکسبرداری در زمان های شب  اهمیت فوق العاده زیادی دارد . فرمت های RAW / DNG امکانات بیشتری را برای ویرایش تصویر توسط عکاسان ایجاد می کنند.

آیا پهپاد شما از حالت معلق  مطلوب برخوردار است ؟

حالت شناوری پایدار برای به دست آوردن تصاویر با کیفیت با یک پهپاد تصویر برداری DJI بسیار مهم است . اگر پهپاد تصویر برداری شما نتواند معلق شود ، دائماً بالا می رود ، می افتد ، یا رانده می شود و در نتیجه تصاویر به دست آمده با آن بسیار تار و بدون جزئیات خواهند بود . حالت شناوری پایدار به یک سیستم کنترل پرواز پیشرفته و سنسورهای داخلی پر قدرت نیاز دارد و در این راستا ، بسیاری از خلبانان موافق هستند که هواپیماهای بدون سرنشین DJI بهترین مدل های موجود در بازار از لحاظ این فاکتور ها هستند .

 باور نمی کنید؟ چند فیلم DJI بدون سرنشین را در YouTube تماشا کنید و عملکرد شناور آنها را بررسی کنید. نیازی به گفتن نیست که عملکردهای شناور Spark به طور ویژه ای  خوب هستند.

خرید یک پهپاد عکاسی با یک گیمبال سوار شده

گیمبال یک وسیله مهم برای تثبیت فیلم و از بین بردن لرزش های آن می باشد. برخی از هواپیماهای بدون سرنشین ارزان قیمت گیمبال را  فقطبه عنوان لوازم جانبی ارائه می دهند  و یا حتی آنرا به هیچ عنوان ارائه نمی دهند.

بدون وجود یک گیمبال ، تولید فیلم های پر از لرزش  اجتناب ناپذیر هستند. همیشه بخاطر داشته باشید که برای جلوگیری از این کار ، یک هواپیمای بدون سرنشین دوربین دار با یک گیمبال نصب شده را انتخاب کنید. تا آنجا که می دانیم ، سری محصولات DJI Phantom اولین سری از هواپیماهای بدون سرنشین  سطح مبتدی بود که به گیمبال 3 محوره مجهز شدند . Mavic 2 جدید نیز از یک گیمبال کوچک 3 محوره استفاده می کند که یک معیار تکاملی در فناوری نصب شده گیمبال است.

    نگران زمان پرواز نباشید.

حقیقت این است: اکثر هواپیماهای بدون سرنشین عکاسی نمی توانند بیش از 30 دقیقه پرواز کنند. صنعت هواپیماهای بدون سرنشین هنوز راه حلی برای این موضوع ندارد. قطعاً بهتر است یک هواپیمای بدون سرنشین با زمان پرواز طولانی تر مانند Mavic 2 انتخاب کنید که حداکثر زمان پرواز آن 31 دقیقه است. با این حال ، مهمترین چیز یادگیری نحوه استفاده بهینه از هر ثانیه و خرید حداقل دو باتری اضافی است.

   عملکردهای هوشمند.

پهپاد های تصویر برداری خوب عکاسی با کیفیت با آنها ،  یک امر گران قیمت است . این پهپاد ها نه تنها به این دلیل که از کیفیت تصویر خوب و سیستم کنترل پرواز خوبی برخوردار هستند ، بلکه به این دلیل که مجهز به عملکردهای هوشمند برای پشتیبانی از عکسبرداری هستند ؛ هزینه های نسبتا بالایی را به وجود می آورند . بسیاری از پهپاد های تصویر برداری بدون سرنشین می توانند شما را به طور خودکار ردیابی کنند ، در طول ایستگاه های بین راهی پرواز کنند ، یک عکس سلفی بگیرند و موارد دیگر. هواپیماهای بدون سرنشین مختلف از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. به عنوان مثال Mavic 2 Zoom دارای دو برابر بزرگنمایی اپتیکال است که به کاربران اجازه می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای سوژه ، از فاصله دورتری عکس بگیرند. Phantom 4 Pro به یک شاترمکانیکی مجهز است تا در هنگام عکسبرداری از اجسامی که با سرعت بالا حرکت می کنند ، حالت های اعوجاج را کنترل کنند ، و این  در حالی است  که Inspire 2  با درجه بندی  حرفه ای ؛ کنترل  توسط دو اپراتور را  پشتیبانی می کند.

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی DJI در ایران