توضیحات محصول لرزشگیر رونین از کمپانی DJI

آزادی نامحدود ! جهان را تسخیر کنید

 

خلاقیت در قلب هر رویایی قرار دارد . هر ایده ، هر قدم پیشگامی که دنیای ما را تغییر خواهد داد ، با چشم انداز یک فرد و با استعدادش شروع می شود . کمپانی  DJI، به افراد ابزارهایی می دهد تا ایده های آنها را زنده کند .

شرکت DJI در زمینه عکاسی و فیلم برداری با محصولات خود غوغایی کرده است زیرا که تقریا اعمال این برند در گذشته یکی از اهداف غیرممکن عکاسان بود . دوربین های پرنده و ابزارهای تثبیت کننده عکاسی در حرکت را کاملا باز تعریف میکنند .

خاطرات شخصی جاودانه ، عکس ها و فیلم های خیره کننده و حرفه ای که هر روز در سراسر جهان مشاهده میکنید همه توسط محصولات این شرکت ثبت می شود .

فناوری های کمپانی DJI به مردم امکانات جدید باورنکردنی برای عبور از محدودیت ها می دهد .

DJI که مقر آن در شنژن ، دره سیلیکون چین است ، از دسترسی مستقیم به تامین کنندگان ، مواد خام و استعدادهای خلاق و جوان برای مدل های موفقیت آمیز مداوم سود می برد .  این شرایط مطلوب باعث شده از یک دفتر کوچک در سال 2006 به یک شرکت معتبر جهانی با بیش از 6000 کارمند تبدیل شود .

DJI اکنون دفاتری در ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، هلند ،  ژاپن ، پکن و هنگ کنگ دارد . به عنوان یک شرکت خصوصی ، DJI صرفاً بر روی دیدگاه خود متمرکز است و از ایده های خلاقانه ، تجاری و غیرانتفاعی از فناوری ها پشتیبانی می کند .

امروزه محصولات این برند در حال تعریف مجدد کل صنایع از جمله کشاورزی ، حفاظت ، جستجو و نجات هستند و متخصصان این صنایع برای روش های کاری سریع تر، ایمن تر و کارآمدتر به محصولاتش اعتماد کامل دارند .

با چند نمونه از محصولات این شرکت آشنا شوید ؛

  • گیمبال
  • کوادکوپتر
  • جی پی اس
  • رونین
  • روبومستر
  • و ...

در این مقاله به معرفی رونین DJI ، نحوه کارکرد ، قطعات و ... می پردازیم .

اگر وارد دنیای فوق العاده عکاسی شوید به احتمال خیلی زیاد علاوه بر خود دوربین عکاسی با ابزارهای دیگری که بسیار موثر در عکاسی و فیلم برداری است آشنا می شوید . یکی از این ابزار پیشرفته در عکاسی و فیلم برداری رونین ) Ronin ) نام دارد .

مشخص است که برای دانستن این ابزار قدرت مند و یا به قصد خرید آن در حال خواندن این مقاله هستید ، پس اجازه بدید تا شما را کاملا با این دستگاه آشنا کنیم . رونین یک ابزار فوق پیشرفته است که یکی از اساسی ترین وظایف آن لرزشگیری در هنگام فیلم برداری است . بله این صحیح است که دوربین های عکاسی خودشان مجهز به استاپلیزر ( لرزشگیر ) هستند اما این گزینه به تنهایی برای ثبت صحنه های خیره کننده و بدون تار افتادن حتی ثانیه ای از فیلم کافی نیست .

رونین های ساخت شرکت DJI نوعی ربات هستند که در کنار از بین بردن لرزش باعث ثبت تصاویر منحصر به  فرد و با کیفیت می شود . همچنین باعث ضبط فیلم ها با رنگ و وضوح بالاتری به ثبت برسند . اگر اهل گردش در طبیعت های مختلف مانند کوه ، جنگل و ... باشید استفاده از رونین ها حتما برای شما ضروری است . همچنین فیلم برداری از صحنه هایی مانند مسابقات رالی و حرکت های سریع در میان درختان  با ابزار رونین بسیار جذاب تر خواهد بود .

مزیت های استفاده از ابزار رونین

اگر فکر می کنید که لرزش گیری رونین تنها مزیت این دستگاه است باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید . اگر به اینصورت بود که دیگه قیمتش خیلی کمتر از اینا بود !

در زیر فقط بعضی از ویژگی های ابزارهای رونین را میگوییم که در ادامه به توضیح تک تک آنها می پردازیم ؛

  • دارای بدنه جنس آلومینیوم که این یعنی وزنی سبک در حدود 1 کیلوگرم اما با استحکام بالا
  • قابلیت تاشو تا سایز 18 x 19 سانتی متر پس حمل آن بسیار آسان است
  • توانایی هماهنگ شدن با اکثر دوربین های DSLR  و Mirrorless
  • شارژ سریع و کارکرد بالا ( حدود 14 ساعت )
  • توانایی حمل بار 2 برابر وزن خود رونین
  • دارای الگوریتم تثبیت تیتان
  • توانایی چرخش 360 درجه
  • تغییر سریع به حالت پرتره
  • توانایی کنترل قدرت فوکوس به سادگی
  • Active track
  • ثبت عکس های پاناروما
  • ثبت گذر زمان به آرامی
  • قابلیت اتصال به موبایل و کنترل دوربین توسط موبایل
  • برسی ویژگی های عملکردی

خب خب مشخصا تا اینجا با مطالعه این همه ویژگی از رونین ها متوجه ارزش این ابزار شگفت انگیز شده باشید .

و اما هر کدام از این آپشن ها چه توانایی هایی دارند به اصطلاح به چه دردی میخورن ؟

شرکت DJI  برای رضایت مشتریان این محصول هنگام ساخت و توضیع این محصول شگفت به تمامی جزئیات آن دقت کرده است برای مثال جنس بدنه آن از آلمینیوم بوده اما با استحکام بالا زیرا که ما برای فیلم برداری قرار است یک دوربین عکاسی را روی آن نصب کنیم پس باید قوی باشد . همچنین فرم دسته های گیمبال باعث قرار گیری مناسب آن در دست و تحمل بالای وزن آن به راحتی است .

رونین ابزاری در ظاهر بسیار ساده است همانطور که بالاتر ذکر شد این دستگاه توانایی تاشدن را در حد ابعاد 18 در 19 سانتی متر را دارد برای همین حمل آن در هر شرایطی برای عکاسان و هرکس دیگری که بخواهد از آن استفاده کند بسیار ساده است .

تمامی رونین ها اکثر ینی قالب بر 98 درصد دوربین های آینه دار و بدون آینه را ساپورت میکنن . که این ویژگی به شما کمک میکند تا دوربین را توسط رونین کنترل کنید .

رونین ها به علت مصرف انرژی بالای باتری ای که دارند نتیجتا ظرفیت باتری بالایی هم دارند . توسط کابل شارژ تایپ C  شارژ میشوند ( در زمان بسیار کوتاهی ) و در حدود 14 ساعت توانایی کار کردن را دارند . برای مثال رونین RSC2 ظرفیت باتری ای در حدود 4280 MAH  دارد .

درست است که جنس بدنه رونین از دسته فلزات سخت نیست اما توانایی این را دارند که دوبرابر وزن خود را حمل کنند که این عدد تا 3 کیلوگرم می رود .

اصلی ترین ویژگی رونین ها ( برخی از آنها )الگوریتم تثبیت تیتان است . این ویژگی همان کنترل جلوگیری از لرزش های دوربین ها در هنگام فیلم برداری است که شرکت DJI این اسم را برای آن انتخاب کرده است .

دستگاه های رونین با 3  محور کار شده در آنها توانایی چرخش 360 درجه را برای ثبت کردن جلوه های خاص تر برای فیلم برداران فراهم کرده است که این ویژگی باعث ضبط ویدیو های آموزشی و با لایو های اینستاگرامی به صورت افقی و عمودی میشود .

با  کمک تنظیمات روی بدنه گیمبال و رونین میتوان دوربین را برای تغییر سریع از حالت فیلم برداری عادی به روی حالت پرتره تغییر داد . این توانایی به راحتی برای فیلم بردار قابل تغییر و در دسترس است به طوری که فقط با یک دست و یک انگشت اشاره می توان به آن پرداخت . 

Active Track  یک ویژگی و میتوان گفت معجزه ای در قرنی جدید برای هنر فیلم برداری است که این عنصر به صورت انحصاری از طرف خود شرکت DJI فقط برای رونین ها اختصاص داده شده است . در این حالت شما توسط گوشی موبایل خود و رونین سوژه در حال حرکت را به دوربین معرفی میکنید و دوربین پس از شناسایی آن در کادر سعی در تعقیب کردن و ثبت تمامی حرکات آن میکند . این ویژگی بسیار جالب در فضاهایی مانند سالن های ورزشی که بازیکن ها در حال بازی هستند بسیار کاربردی است برای مثال شما  میخواهید تنها بازی فردی که در زمین مورد انتخابی شمما است برسی کنید پس با این قابلیت نه تنها سوژه را دائم تعقیب بلکه بدون لرزش دوربین تمام حرکات بازیکن را می توانید ثبت کنید .

همگی شما با عکس برداری پاناروما آشنا هستید اما شاید تا بحال نتوانسته اید عکسی کاملا بی نقص در حالت پاناروما ثبت کرده باشید . ابزار رونین دقیقا در این زمان به کمک شما می آید تا تمام منظره زیبای مورد نظر شممما را در یک قاب جمع کرده تا از دیدن دوباره آن به وجد بیایید . باز هم به لطف لرزش 0 درصدی و محور های چرخشی اتوماتیک رونین این کار غیرممکن ممکن می شود .

در قدیم برای فیلم برداری از گذر زمان فیلم برداران وادار بودند تا ساعت های متوالی در یک جا بصورت ساکن منتظر بمانند تا فیلم مورد دلخواه خودشان را تولید کنند اما با زحتی بسیار زیاد و همینطور خطاهای مختلف اما دیگر افراد نگرانی ای از این بابت نداشته و با تکیه بر فناوری های DJI Ronin  این مستندات به صورت اتوماتیک توسط دوربین و رونین به دست می آیند .

کمپانی DJI همچنین با ساخت برنامه ای به همین نام ( DJI Ronin‌) به مشتریان این امکان را میدهد تا با گوشی موبایل خود بتوانند دوربین و رونین را به خوبی کنترل کنند . مواردی همچون تغییر زاویه دید دوربین ، چرخش محور های رونین ، تنظیمات منوی دوربین مانند رنگ ها ، مقدار ایزو ، سرعت شاتر و اندازه دریچه دیافراگم در این قابلیت قابل مشاهده هستند .

بر روی راکت گیمبل شما شاهد یک مانیتور یک اینچی هستید که در مدل هایی از رونین تاچ است و در برخی دکمه ای . این مانیتور قابیلت برسی ویژگی های عملکردی دارد که یعنی میتواند با برسی حرکات سوژه حالت و نوع فعالیت آن را برای شما در صفحه مانیتور بازگو کند .

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی فروش و تعمیر استابلایزر