مقایسه رونین SC 2 با رونین S

ساختار کلی گیمبال DJI RSC 2 :

Ronin SC2 از جنس آلومینیوم بسیار سبک است تا وزن گیمبال را تا جای ممکن کم کنند به این ترتیب وزن گیمبال تا 1.2 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است   . DJI RSC 2  نسبت به مدل های قبلی خود دستخوش تغییراتی از جمله قوی تر شدن موتور های چرخشی , اضافه شدن نمایشگر 1 اینچی جهت اعمال و تغییرات تنظیمات سریع گیمبال و دوربین  و تغییر جایگاه کلید های کنترلی شده است تا بتواند بازار گیمبال های سبک وزن را در اختیار خود بگیرد . جایگاه دنده کنترل فکوس نیز در گیمبال DJI RSC 2 تغییر کرده و در قسمت جلویی و بالای Triger گیمبال قرار گرفته است اما نکته حائز اهمیت در طراحی این گیمبال جذاب قابلیت تغییر زاویه بین گریپ گینبال و هد است که به این واسطه کاربران گیمبال DJI RSC 2 از آزادی عمل به مراتب بیشتری در هنگام فیلمبرداری برخوردار خواهند شد . کنترل پنل RSC2 نیز کم حجم تر شده و جای گیری دکمه ها همانطور که اشاره شد فشرده تر شده تا کاربران آسان تر بتوانند گیمبال را کنترل کنند .

باتری گریپ RSC2 :

باتری رونین اس سی 2 نیز مانند مدل های پیشین در قسمت بدنه گیمبال قرار گرفته است از این رو به آن باتری/گریپ نیز گفته میشود ، مدل باتری رونین اس سی 2 ، RB2  می باشد که از ظرفیت 3400 میلی آمپری برخوردار است , در صورت شارژ کامل باتری رونین اس سی 2 که در حدود 2 ساعت زمان میبرد ، گیمبال قادر به ارائه 14 ساعت کار مداوم خواهد بود که البته باتری این محصول قابل تعویض بوده در صورت نیاز میتوانید از باتری های اضافه نیز استفاده نمائید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید .

 

موتور های گیمبال RSC2 :

موتورهای رونین اس سی 2 نیز نسبت به مدل قبلی از قدرت بیشتری برخوردار هستند به گونه ایی که قادر اند تا دوربین هایی با حداکثر وزن 3 کیلوگرم را بدون لرزش در ظبط فیلم ثابت نگه دارند ، موتور های پرقدرت براشلی DJI RSC 2 قادر هستند با سرعت حیرت آور 360 درجه بر ثانیه عکس العمل از خود نشان دهند و همچنین موتور PAN گیمبال به صورت نا محدود قادر به چرخش 360 درجه , موتور ROLL قادر به جا به جایی از 240- درجه تا 95+ درجه و موتور TILT قادر به جا به جایی از 112- درجه تا 214+ درجه میباشد .

 

قابلیت سوییچ از حالت افقی به عمودی :

یکی از قابلیت های جذاب گیمبال رونین اس سی 2 امکان تغییر سریع از حالت افقی به عمودی بدون نیاز به خاموش کردن تا تغییر بالانس گیمبال است ، البته این قابلیت به لطف طراحی هوشمندانه و موتور های قدرتمند این گیمبال ایجاد شده است که کاربرد های فراوانی در فیلم برداری خواهد داشت . برای مثال در ساخت لایو های اینستاگرامی کمک زیادی می کند .

نمایشگر 1 اینچی  RSC2 :    

یکی از محاسن گیمبال رونین اس سی 2 نسبت به مدل قبلی خود اضافه شدن یک نمایشگر 1 اینچی سیاه سفید بر روی پنل اصلی گیمبال است که به واسطه آن فیلم برداران بدون نیاز به استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر خود میتوانند تنظیمات مدنظرشان را بلافاصله بر روی گیمبال و دوربین اعمال کنند ، این ویژگی در شرایطی که کامپیوتر یا گوشی موبایل در دسترس نیست بسیار مفید واقع می شود  . تنظیماتی نظیر سرعت عکس العمل گیمبال و یا نحوه عملکرد گیمبال از جمله این تنظیمات هستند که به آسانی و از طریق این نمایشگر امکان پذیر است .

ساختار کلی گیمبال DJI RONIN S :

کمپانی DJI  گرچه دیر اما خود را از قافله شرکت های تولید کننده استابلایزر های تک دسته عقب نگذاشت و محصولی به ظاهر با کیفیت و امکانات بسیار خوب تولید کرده است که  نام این محصول DJI RONIN S است .

   DJI RONIN S  یک استابلایزر 3 محوره هوشمند تک دسته است که مناسب برای انواع دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه است .

گیمبال DJI RONIN S از امکانات بسیار پیشرفته و طراحی فوق العاده ایی  برخوردار است که به آنها اشاره می کنیم .

طراحی گیمبال رونین S :

گیمبال رونین اس از یک بدنه آلومینیومی مقاوم ساخته شده که علاوه بر وزن بسیار کمی که دارد دارای مقاومت دیدنی باورنکردنی است ، علاوه بر شاسی آلومینیومی گریپ این استابلایزر هوشمند از جنس آلومینیوم ساخته شده است . مهندسین شرکت DJI محور Roll  این گیمبال را برای راحتی کاربران و امکان مشاهده نمایشگر دوربین , از نو مورد برسی و طراحی کرده اند  . چنین امکاناتی در هیچ یک از محصولات مشابه به چشم نمی خورد .

 

به گفته متخصصین طراح این شرکت طراحی محور رول گیمبال رونین اس آن هم به این شکل از محاسن دیگری ماننده افزایش زاویه قابل استفاده و ثبت بیشتر و دقیق تر حرکات را به دنبال دارد .

لازم است بدانید که به دلیل طراحی فوق العاده این محصول پیدا کردن نقطه ثقل دوربین های نصب شده روی آن بسیار آسان تر از سایر مدل ها است و به همین دلیل بالانس کردن دوربین با سرعت بیشتری بر روی Ronin S انجام میشود .

 

در قسمت بالای گریپ Ronin-S یک اهم وجود دارد که با آزاد کردن آن گیمبال را می توان از روی گریپ برای مصارفی مانند اتصال بر روی رباتهای پرنده یا ماشین های کنترلی برای فیلم برداری از نزدیکی سطح زمین متصل کرد ، چنین قابلیتی نیز در هیچ مدل دیگری از رونین ها مشاهده نشده است .

 

 

قابلیت های DJI RONIN-S :

قابلیت های رونین اس نیز به نوبه خوب زیاد و منحصر به فرد است ، نخستن قابلیت این گیمبال دستی امکان تراز یا استابلایز کردن دوربین در هر 3 محور است ، علاوه بر این کاربران می توانند به صورت دستی با استفاده از جوی استیک روی پنل این گمبال زاویه گیمبال را بنا به دلخواه خود تغییر دهند .

 

از دیگر امکانات گیمبال DJI RONIN  می توان از قابلیت  SmoothTrack  نام برد ، از طریق این قابلیت که علاوه بر یک حالت هوشمند دو حالت قابلیت برنامه ریزی دارد فیلم برداران می توانند به صورت دقیق و بنا به نیاز خود آپشن هایی ماننده سرعت پاسخ دهی گیمبال در حالت دنبال کردن به حرکات کاربر و... را تنظیم کنند .

 

تطبیق پذیری DJI RONIN S :

همانطور که اشاره شد یکی از آپشن های فوق العاده رونین اس امکان جدا سازی گیمبال از گریپ و اتصال آن بر روی محصولاتی مانند ماشین های قابل کنترل از راه دور برای برداشت فیلم برداری های نزدیک به سطح زمین است .

از دیگر امکانات رونین اس می توان به امکان متصل کردن لوازم جانبی های مختلف من جمله پرژکتور ها و میکروفون و .. به قیمت کناری گریپ اشاره کرد

 

ماژول DJI Focus برای DJI RONIN-S :

پیش از این کمپانی ZHIYUN نیز در محصول خود به نام Zhiyun Crane 2 از یک ماژول کنترل کننده فکوس برای دوربین هایی از لنز های با قابلیت فکوس خودکار استفاده می کردند رو نمایی کرده بود اما این بار کمپانی DJI یک ماژول برای کنترل فکوس ارائه کرده است . این ماژول از دقت بسیار بالایی برخودار است و قابلیت هایی مانند امکان کالیبراسیون فکوس و تنظیم سرعت عملکرد را دارد .

 

نرم افزار DJI RONIN S :

به کمک نرم افزار طراحی شده کمپانی DJI برای رونین اس کاربران می توانند علاوه بر کنترل زاوایا از دور فریمور محصول را به روز رسانی کنند و همچنین سرعت و شتاب عکس العمل این استابلایزر را در نرم افزار تنظیم تنظیم کنند .

باتری رونین : S   

رونین اس با یکبار شارژ کامل قادر است به مدت 12 ساعت به صورت مداوم کار کند ! 2.5 ساعت زمان میبرد و از طریع کابل Micro USB انجام میشود .

 

تحمل وزن DJI RS :

Ronin S قادر است تا دوربین هایی با وزن 3.6 کیلوگرم را ثابت کند ، همچنین وزن خود این گیمبال 1.8 کیلوگرم است در صورتی که کاربران نیاز به کنترل بیشتر و تسلط بر روی دوربین خود برای فیلم برداری داشته باشد میتواند با نصب دسته گریپ افزوده شده به بالای رونین یعنی سمت دیگر گیمبال از حالت دوال هندل استفاده کنند .

 

خدمات پس از فروش گیمبال رونین

محصولات Gimbal DJI Ronin در ایران دارای یک سری شعبات و نمایندگی های خدمات پس از فروش است .

این خدمات در شرکت ایده ال دوربین در خصوص محصولات گیمبال صرفا در زمینه تعمیرات آن فعالیت دارد و هیچ گونه گارانتی و لوازم جانبی برای آن در نظر گرفته نشده است ، به علت کمبودش در بازار و قیمت بالای آن .

نمایندگی های تعمیرات محصولات گیمبال در تهران واقع در خیابان ولیعصر است که معتبر ترین مرکز تعمیر  است وجود دارد .

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی DJI در ایران