مقایسه DJI Pocket 2 vs Osmo Pocket

 

DJI Pocket 2 جدید ترین استابیلایزر فیلمبرداری ساخت DJI است که تعداد زیادی از امکانات و ویژگی های هوشمند را در درون یک بدنه بسیار کوچک و کم حجم گرد هم آورده است. این محصول ؛ انواع مختلفی از خلاقیت ها و امکانات فیلمبرداری را به همراه لوازم جانبی موجود برای آن ارایه داده است . در این مطلب تلاش نموده ایم تا برخی از ویژگی ها و امکانات DJI Pocket 2 را در مقایسه با محصول قدیمیتر DJI Osmo Pocket مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم .

دوربین

حتی اگر DJI Pocket 2 شباهت زیادی به DJI Osmo Pocket داشته باشد ، اما هنوز هم تغییرات نسبتا زیادی نسبت به محصول قدیمیتردر آن چشم وجود دارد. علاوه بر یک نوار قرمز و پر زرق و برق که در کنار آن قرار دارد ، DJI Pocket 2 دارای تعداد زیادی از گزینه های پیشرفته در درون دوربین است که مطمئناً محتوای شما را به مرحله بعدی می رساند.

عملکرد دوربین قوی تردر DJI Pocket 2

DJI Pocket 2 می تواند عکس هایی با رزولوشن 64 مگاپیکسل را به تصویر بکشد و در این شرایط در مقایسه با دوربینهای مشابه موجود در بازار ؛ بالاترین رزولوشن را ارایه می دهد . این دوربین با کمک یک گیمبال قدرتمند ؛ بزرگترین تصاویر را در مقایسه با محصولات مشابه ارایه می دهد .

DJI Pocket 2  سنسور بزرگتر برای دستیابی جزئیات پویاتر

سنسور 1/2.3 اینچی موجود در  Osmo Pocket اکنون به یک سنسور 1/1.7 اینچی در DJI Pocket جدید ارتقا یافته است. این تفاوت به چه معناست؟ خوب ، شما می توانید از کیفیت تصویر بهتر در روز یا شب لذت ببرید ، و فیلم هایی با کیفیت بالا را در هر کجا که هستید ضبط کنید. این بروزرسانی ، DJI Pocket 2 را به عنوان دستگاه کوچک عکاسی که برای هر موقعیتی  قابل استفاده است ؛ تبدیل می کند!

DJI Pocket 2 : سلفی های بهتر

DJI Pocket 2 در مقایسه با نمای 80 درجه موجود در  Osmo Pocket  دارای یک زاویه دید 93 درجه است . فاصله کانونی و دیافراگم از 26 میلی متر و f / 2.0 به 20 میلی متر و f / 1.8 افزایش یافته است. این به روزرسانی های ویژه برای محتوا نویسان و بلاگر ها که به سادگی بهترین دستگاه عکسبرداری ممکن را می خواهند ، چه معنایی دارند؟ با استفاده از این به روز رسانی های پیشرفته می توانیم انتظار داشته باشیم که  DJI Pocket 2 به یک دستگاه عکاسی و فیلمبرداری پیشرفته تر تبدیل شده و  به صورت ایده آل برای دستیابی به عکس و فیلم های سلفی قابل استفاده باشد .

عملکرد بهتر اتوفوکوس

دستیابی به اتوفوکوس سریع با قابلیت تعقیب سوژه پیشرفته ؛ یکی از ویژگی هایی است که بسیاری از دوربینهای مدرن امروزی آنرا ارایه می دهند .

 DJI Pocket 2 دارای طراحی و فناوری  اتوفوکوس  Hybrid AF 2.0 است و این ویژگی به دوربین اجازه می دهد تا به سرعت و با دقت بالا روی سوژه  خود فوکوس کند. هر زمان که مشغول عکسبرداری هستید ، از این عملکرد عالی برای دقت بیشتر و دریافت پاسخ سریعتر استفاده کنید.

 

ویژگی های جدید

ویژگی های جدید افزوده شده در  DJI Pocket 2 به سادگی می توانند سطح انتظارات ما را بالاتر ببرند . اگر فکر می کردید DJI Osmo Pocket دنیای شما را به لرزه درآورد ، صبر کنید تا ببینید دقیقاً DJI Pocket 2 چه چیزی را در درون بسته بندی خود قرار می دهد .

آماده به کار سریع

در زمان های مسافرت و برخورد با صحنه های جدید ، ثبت آن لحظات بسیار زودگذر  , از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است . درگیر شدن با تنظیمات دوربین در حالیکه صحنه های به سرعت در حال از دست رفتن می باشند ؛ یکی از چالش های پیش رو در مسافرت ها به شمار می آیند . DJI Pocket 2 با برخورداری از ویژگی Fast Wake این مشکل را کاملاً برطرف می کند و به کاربران امکان می دهد تا به محض روشن نمودن دستگاه ؛ تصویر برداری از صحنه ها را آغاز نمایند .  

 

فیلمبرداری  HDR

DJI Pocket 2 می تواند جادویی ترین لحظات شما را با فیلمبرداری HDR به صورت چشمگیرتر و با ارایه جزئیات بیشتر و رنگهای واضح تر ثبت کند.

استریو DJI Matrix

یکی دیگر از ویژگی های بسیار پیشرفته در DJI Pocket 2 مربوط به تنظیمات صدا در زمان فیلمبرداری است . DJI Matrix Stereo سیستمی است که از چهار میکروفن تشکیل شده است و صدای همه جانبه تری را در اختیار شما قرار می دهد و این صدابرداری بسیار دقیق ؛ فیلمبرداری  شما را نیز به مقدار زیادی متحول می کند.

بزرگنمایی 8 برابر

DJI Pocket 2 برای بزرگنمایی عکس ها تا 8 برابر ، برای فیلم ها تا 4 برابر و حتی برای بزرگنمایی صوتی نیز از قابلیت زوم پشتیبانی می کند و قفل امکانات خلاقانه تر از همیشه را باز می کند. امکان زوم صدا ویژگی جدیدی است که در هنگام زوم تصویر ؛  صدا را متمرکز می کند و باعث کاهش صدای هرچیزی که در کادر نیست ، می شود.

 

موسیقی متن

DJI Pocket 2 با استفاده از ویژگی Soundtrack  ، می تواند جهت تقویت صدا را بر اساس جهت دوربین تنظیم کند. این یک ویژگی بسیارعالی و پیشرفته است و هنگام ضبط  تصویر، دیگر لازم نیست نگران تنظیمات صدای فیلم باشید.

حالت داستانی

DJI Pocket 2 حالت Story  موجود در  DJI Osmo Pocket اصلی به طرز شگفت آوری بهبود بخشیده و روند ایجاد یک تصویر برداری  ساده تر را به کاربران ارائه می دهد. اکنون می توانید بدون نیاز به اتصال به برنامه DJI Mimo ، مستقیماً در Pocket 2 به الگوهای از پیش تعیین شده حالت Story دسترسی پیدا کنید.

حرکت آهسته

DJI Osmo Pocket فیلمبرداری 1080p را به میزان 4 برابر آهسته تر نمود ، اما DJI Pocket 2 با 8 برابر حرکت آهسته این میزان را دو برابر می کند. این نوع از تصویر برداری حرکت آهسته ؛ یک گزینه بسیار ایده آل برای گرفتن جزئیاتی است که نمی خواهید آنها را از دست بدهید .

 

پانوراما

هر دو دستگاه  DJI Pocket 2 و Osmo Pocket به شما امکان می دهند تصاویر پانورامای بسیار چشمگیر 180 درجه و 3 × 3 را ثبت کنید ، و این حالتی است که برای ضبط نماهای گسترده بسیار مناسب است.

 فقط این بار Pocket 2  حالت پانورامای سریع را نیز به شما معرفی نموده و این امکان را فراهم می آورد که تصویر خود  را روی صفحه نمایش لمسی مشاهده کنید. این حالت راحتی بیشتر به شما ارایه داده و اجازه می دهد تا بیشتر از دوربین جیبی خود  لذت ببرید.

 

لوازم جانبی جدید

دسته کنترل کوچک

این جوی استیک کوچک در DJI Pocket 2 به شما امکان می دهد تا گیمبال را از هر جهت حرکت داده و یا هرطور که می خواهید بزرگنمایی و کوچک نمایی تصویر خود را با دقت و کنترل بیشتری اعمال نمایید .

 

همه کارها را انجام دهید

برای داشتن یک تجربه  فیلمبرداری و تصویر برداری بهینه شده  ، دسته DJI Pocket 2 Do-It-All  به صورت یکپارچه با بسیاری از لوازم جانبی دیگر قابل استفاده خواهد بود .

میکرو سه پایه

این سه پایه کوچک که به طور خاص برای DJI Pocket 2 ساخته شده است ،  و در حالت هایی مانند ایجاد پانوراما یا تایم لپس پایداری بیشتر را نیز ممکن می سازد .

 

کیف شارژ

درست مانند Osmo Pocket ، DJI Pocket 2  نیز دارای یک کیف شارژ اختصاصی است که مینی تثبیت کننده ویدیو را شارژ را نگهداری  نماید. همچنین می تواند دو کارت microSD ، چهار فیلتر ND و دو آداپتور تلفن هوشمند را در خود جی دهد. فقط بخاطر داشته باشید که به دلیل تفاوت در اندازه ها ، کیف شارژ Osmo Pocket با DJI Pocket 2 یا بالعکس سازگار نیست.

 

کدام یک را باید تهیه کنید؟

DJI Osmo Pocket هنوز هم یکی از راحت ترین دستگاههای فیلمبرداری روی دست است. با این حال ، به لطف طیف گسترده ای از لوازم جانبی چشمگیر مانند دستگیره Do-It-All Handle و به روزرسانی های مختلف مانند رزولوشن 64 مگاپیکسلی و سنسور بزرگتر ، DJI Pocket 2 دارای برتری واضحی نسبت به مدل های قدیمی تر  است. استفاده از DJI Pocket 2 راحت تر است و یک دستگاه فیلمبرداری با قابلیت پخش صدای چشمگیر  به شمار می آید. اگر به دنبال یک راه حل برای فیلم سازی با یک دوربین بسیار کوچک و با کیفیت هستید که راحتی ، کم حجمی و محتوای خلاقانه خیره کننده ای را  ارائه دهد ، DJI Pocket 2 دوربین کوچکی است که برای شما طراحی شده است .

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی DJI در ایران