کار با پهپاد های DJI

چند نکته برای جلوگیری از سقوط drone  ها :

پهپاد ها به دوعلت سقوط میکنند و آسیب میبینند ، مورد اول انجام کارهای اشتباهی است که میتوانید از آنها اجتناب کنید . مورد دوم عوامل ناگزیری است که خارج از کنترل شماست .

 

 

1 ) روتور ها یا ملخ ها

روتور ها که همان بال های کمک کننده به پرواز پهپاد ها هستند سخت و در عین حال انعظاف پذیر ساخته شده اند تا هنگام برخورد با اشخاص و اجسام آسیبی وارد نکنند . در این حین بعد از چندین برخورد متوالی ممکن است ملخ ها کج شده و باعث انحراف پهپاد شود . به همین ترتیب همیشه قبل از به پرواز دراوردن پهپاد بال هارا چک نمایید .

 

2 ) فاقد سیگنال GPS

همانطور که در فضاهای بسته آنتن در دسترس نیست یا بسیار ضعیف است سیگنال GPS هم همینطور است پس توصیه میشود پهپاد ها را در فضاهای باز و دور از ساختمان های بلند به پرواز دربیاورید .

 

 

3 ) خطای قطب نما

قطب نما های اشتباه تنظیم شده یکی از بزرگترین دلایل سقوط پهپاد است. قطب نما های هلی شات می توانند از هر منبع مغناطیسی و فرکانس رادیویی (RF) منفجر شوند. از نگه داشتن پهپاد در نزدیکی آهنرباها مانند بلندگوهای خودرو در حین حمل و نقل. و همچنین پرواز در محیطی با تداخل الکترومغناطیسی بالا. مانند نزدیک خطوط برق فشار قوی و دکل های تلفن همراه خودداری کنید.

 

 4 ) عدم اتصال

یکی از شایع ترین دلایل سقوط کوادکوپترها شل بودن و یا عدم اتصال کابل ها است که از اویل روز خرید این خطر همیشه تهدید کننده بوده بنابراین همیشه بعد از شارژ شدن و قبل از پرواز از وصل بودن و سفت بودن کابل ها اطمینان حاصل کنید . 

 

5 ) بازگشت به خانه سریع

اشتباهی که اکثر متقاضیای این محصول دارند این است که بلافاصله بعد از ازدست دادن کنترل پهپاد دکمه RTH را فشار داده بدون توجه به اینکه هلی شات برای برگشت خودکار به خانه یک مسیر مستقیم را انتخاب میکند که ممکن است به اشیایی مانند درخت ، ماشین ، تیرهای چراغ برق و ... برخورد کند و باعث تصادفات جدی شود . بنابرابن لطفا بلافاصله بعد از ازدست دادن کنترل پهپاد آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنید کار بهتری که خطر کمتری دارد را انجام دهید .

6 ) هوم پوینت نادرست

این گاهی اوقات زمانی اتفاق می افتد که قفل GPS در طول پرواز گم شده و سپس دوباره بازیابی شود و باعث شود هلی شات یک نقطه نادرست خانه را مجدداً کالیبره کند. به خاطر داشته باشید که نقطه اصلی می تواند جایی باشد که پهپاد شما از آن برخاسته یا هر کجا که کنترل از راه دور شما است ، بنابراین شما صحت آن را بررسی کنید. در نهایت ، مطمئن شوید که ارتفاع بازگشت به خانه را طوری تنظیم کرده اید که از هر چیزی در منطقه بالاتر باشد ، ۱۰۰ متر باید خوب کار کند مگر اینکه در شهر یا در نزدیکی برخی از سازه های بلند مانند دکل های تلفن پرواز کنید.

 

 

7 ) قطعی و خرابی برق

یکی از مهم ترین خطرات احتمالی که میتوانید از آن پیشگیری کنید این است که با شارژ کم و یا نیمه پر پهپاد را به پرواز درنیاورید زیرا که با تمام شدن غیرمنتظره و ناگهانی شارژ باتری روبرو میشوید .

 8 ) باتری ناکافی برای بازگشت به خانه

بسیار مهم است که هلی شات خود را حداقل تا شارژ 30 درصد نگه دارید زیرا که ممکن است مجبور باشید فرود خود را به تعویق بیاندازید یا پهپاد شما نتواند نقطه فرود را تشخیص دهد . در برخی مواقع که پهپاد در حالت RTH خودکار است اگر شارژ باتری به 10% برسد Drone  به حالت خودکار به خانه هدایت میشود که ممکن است به موانعی برخورد کند .

 

9 ) برخورد پهپاد ها به یکدیگر

در اجرای مانور های پیچیده و یا مسابقات امکان تصادف دو یا چندین drone  وجود دارد مخصوصا زمانی که خلبان ها از وجود یکدیگر بی اطلاع باشند .

10 ) خطا در جهت پهپاد

زمانی که پهپاد بیش از حد معمول از هدایت کننده دور شود و شخص دید کمی نسبت به آن داشته باشد ممکن است که جهات پهپاد را اشتباه بگیرد (دم با نوک و چپ و راست ) در اینصورت به سمت مخالف هدایت میشود مخصوصا اگر خابان تازه وارد باشد.

 

 

نکات ایمنی مربوط به پرواز هلی شات ها که رعایت کردن آنها الزامیست

آیا شما به تازگی یک پهپاد خریده اید و میخواهید با آن به عکس برداری و فیلم برداری بپردازید ؟ شاید در نگاه اول فکر کنید که این یک کار بسیار ساده است اما باید بدانید که بین شما و خلبان یک هواپیمای بوینگ مسافربری نقاط مشترکی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

یکی از این ویژگیها این است که با حتی یک لحظه از دست دادن تمرکز یا حواس پرتی، ممکن است تمام آرزوهایتان بر باد رفته و هواپیمای شما نابود شود. بنابراین، برای کمک به شما در جلوگیری از هرگونه اشتباه، در اینجا نکاتی درباره ایمنی هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهبادها آوردهام که میتواند بسیاری از مشکلات احتمالی خلبانان با تجربه را به حداقل برساند و به اعتماد به نفس یک مبتدی کمک کند.

این چند نکته ایمنی پرواز با پهباد ممکن است ساده به نظر برسد، اما توجه نکردن به آن میتواند منجر به سقوط پهبادتان یا آسیب رسیدن به آن شود. بنابراین به خودتان لطف کنید و هنگام پرواز با پهباد خود، این چند نکته ایمنی را در نظر داشته باشید ...

 

نکات ایمنی پرواز با پهباد

محیط مناسب را پیدا کنید!

در قدم اول سعی کنید محیطی را انتخاب کنید که دارای حداقل ترافیک هوایی باشد ، سیگنال های مختلف ، موانع طبیعی مانند درخت و تیرچراغ برق .

محیطهایی که درختهای بلند داشته یا ساختمانهایی در آن وجود دارد، برای پرواز مناسب نبوده و احتمال برخورد و سقوط را بیشتر میکنند.

مراتع، شالیزارها، دشتهای وسیع و مکانهایی از این قبیل برای پرواز پهباد واقعا عالی هستند. البته این بستگی دارد که بخواهید چه نوع تصویری از آن محیط ثبت کنید.

باتری پهبادتان را کامل شارژ کنید

توصیه میکنم قبل از اینکه پهبادتان را به آسمانها بفرستید، باتری آن را کامل شارژ کنید. پهبادها در حالت عادی عمر باتری خیلی طولانیای ندارند و باتری با ظرفیت نیمه، میتواند باعث شود کل پروژه‌ از بین برود.

همچنین به یاد داشته باشید سلامت باتری خود را هر چند وقتی یک بار چک کنید. اگر باتری پهباد شما دچار مشکل شده باشد، خالی شدن ناگهانی آن در هنگام پرواز ممکن است باعث شود به دستگاهتان آسیب جدی وارد شود.

شاید مطالعه این مقاله نیز برای شما جالب باشد

 سایه در عکاسی : چگونه سایه به شما کمک میکند تا نور را بهتر بشناسید ؟

پروانهها را به خوبی بررسی کنید

پروانهها دلیل اصلی به پرواز در آمدن پهباد هستند. بنابراین هر گونه ناهنجاری، آسیب، ترک یا مشکلی که روی آنها وجود داشته باشد بسیار مهم خواهد بود. هر گونه خلل در آنها ممکن است پرواز را دچار چالش جدی کنند.

به یاد داشته باشید که قبل از هر پرواز، آنها را مجددا چک کنید تا ایرادی وجود نداشته باشد.

قطب نما را کالیبره کنید

قطب نما در پهباد جهت پرواز را تغیین میکند. کالیبراسیون آن یکی از مهمترین نکات ایمنی قبل از پرواز پهباد است.

به یاد داشته باشید که ویژگیهای مثل بازگشت خودکار به خانه، یا بازگشت خودکار به سمت کنترلر نیاز به یک قطب نمای کالیبره شده دارند، بنابراین اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، ممکن است پهبادتان را گم کنید.

 

قبل از پرواز، ریموت کنترلر را روشن کنید

به یاد داشته باشید قبل از روشن کردن پهباد، همیشه در ابتدا کنترلر را روشن کنید. این کار باعث میشود پهباد در اختیار شما باشد.

 

 

گواهینامه FAA را دریافت کنید

فراموش نکنید مهمتر از هر کاری این است که برای پهبادتان مجوز FAA ( The Federal Aviation Administration ) را دریافت کنید. این مجوز مخصوص پهبادهایی با وزن بیش از 55 گرم است و بدون آن اجازه پرواز نخواهید داشت.

ادارهی فدرال هوانوردی ( به صورت خلاصه FAA ) ادارهای از واحد ترابری ایالات متحده آمریکا است که وظیفه کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیرنظامی در آمریکا را به عهده دارد. اداره هوانوردی فدرال اجازهنامههای ملی پرواز و همچنین پرتاب های فضایی را صادر میکند.

دفترچه راهنمای پهبادتان را به دقت مطالعه کنید

قبل از کار کردن با پهباد و به پرواز در آوردن آن، حتما دفترچه راهنمای درون جعبه را مطالعه کنید. دفترچه راهنما اگرچه اغلب اصلا خوانده نمیشود، اما بعضا نکات بسیار خوبی در آن وجود دارد که شاید در جای دیگری نشود پیدا کرد.

کنترلها را یاد بگیرید

سعی کنید با تمام کنترلهای پهباد خود آشنا شوید و تسلط کامل به همه چیز آن داشته باشید. میتوانید با مطالعه مقالات مختلف در اینترنت یا جستجو در یوتیوب مواردی را برای آموزش کار با پهباد پیدا کنید.

 

تهیه و تنظیم : شرکت ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر پهپاد های DJI