بررسی پهپاد کمپانی DJI  به اسم Mini 3 Pro

پهپاد DJI Mini 3 Pro : بهترین انتخاب برای داشتن یک پهپاد پرکاربرد و کوچک

 

یک پهپاد تقریبا عالی برای همه

 

DJI Mini 3 Pro

 

 

نسل اول Mavic Mini در زمان خود یک پهپاد عالی بود که طراحی و فناوری هوشمند DJI را در بدنه کوچکی قرار می داد که دقیقاً وزن آن کمتر از حد مجاز است که در بسیاری از کشورها نیاز به ثبت نام دارد. برای کاوش های معمولی عالی است، اما کمبود ویژگی ها و دوربین متوسط ​​آن را از مفید بودن برای موارد دیگر باز داشت.

عرضه Mini 2 (بدون نام تجاری Mavic) تقریباً برابری ویژگی‌ها را با مدل‌های رده بالاتر و دوربین بسیار بهتر به همراه داشت، اما کیفیت تصویر هنوز کاملاً مطابق با استانداردهای پیکسل‌های مشابه نبود. اکنون DJI با جدیدترین مدل خود، DJI Mini 3 Pro ، فراتر از ارتقاءهای تکراری معمولی رفته است و قاب کوچک را با دوربین بسیار قدرتمندتر و گیمبال جدیدی که 90 درجه برای فیلمبرداری عمودی می چرخد، جفت کرده است.

 

DJI Mini 3 Pro آخرین تکامل خانواده Mini فوق سبک DJI است که با یک دوربین واقعا خوب ترکیب شده که معمولاً متعلق به پهپادهای سنگین تر است. با یک تصویر باکیفیت و بسیاری از ویژگی های قدرتمند، نام "Pro" را به خود اختصاص داده است. و برای اولین بار، DJI به مشتریان اجازه می دهد بین دو مدل کنترلر یکی را انتخاب کنند.

 

تمامی این اطلاعات توسط تیم تحقیقاتی سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین تهیه شده است

 

مشخصات فنی

  • برند: DJI

  • دوربین: سنسور CMOS 48 مگاپیکسلی (موثر) 1/1.3 اینچی

  • سرعت: 16 متر بر ثانیه (36 مایل در ساعت)

  • وزن: 249 گرم با باتری استاندارد و 290 گرم با باتری Flight Plus)

  • برد: 12 کیلومتر (7.4 مایل)

  • قابلیت اتصال: DJI O3

  • باتری: 34 دقیقه (باتری استاندارد)، 47 دقیقه (باتری Flight Plus)

  • فضای ذخیره سازی: 1.2 گیگابایت (قابل ارتقا تا 1 ترابایت با میکرو اس دی)

  • ابعاد: 145×90×62 میلی متر (تا شده)، 171×245×62 میلی متر (باز)

  • وضوح ویدیو: K (3840×2160) ____ 24/25/30/48/50/60fps4 یا 1080p @ 120fps

  • فرمت های ویدئویی: MP4/MOV (H.264/H.265) @ تا 150 مگابیت بر ثانیه

  • پروفایل رنگ: معمولی، D-Cinelike

 

طراحی، سخت افزار، آنچه در جعبهMini 3 Pro  است

Mini 3 Pro دقیقاً شبیه یک نسخه کوچک شده سایر پهپادهای مصرفی فعلی DJI است، به استثنای FPV. طرح رنگی مشابهی دارد و بدنه آن سفید مایل به زرد و ملخ های خاکستری تیره است. بازوهای تاشو آشنا در سایر سری ها نیز وجود دارد، اما بر خلاف اکثر مدل های قبلی، لازم نیست آنها را به ترتیب خاصی باز کنید.

با این حال، یک چیز مشترک در خانواده Mini عدم وجود پایه های فنری برای پروانه ها است. اگر نیاز به تعویض داشته باشند، باید از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن یک جفت پیچ روی هر مجموعه از پروانه ها استفاده کنید. البته اگر بتوانید از برخورد با هر درخت یا ساختمانی اجتناب کنید، دیگر نیازی به تعویض ملخ ها ندارید.

 

 

DJI Mini 3 Pro

 

البته وجه تمایز سری مینی در وزن آن است. بسیاری از دولت‌ها و نهادهای نظارتی از پهپادها می‌خواهند در صورتی که وزن آنها 250 گرم یا بیشتر باشد، ثبت شوند . DJI این مدل را به گونه ای طراحی کرده است که دقیقاً زیر آن آستانه در 249 گرم یا کمتر قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید که برخی از کشورها ممکن است همچنان از خلبان بخواهند که مجوز پرواز داشته باشد، حتی اگر پهپاد نیازی به ثبت نام نداشته باشد.

قوانین هواپیماهای بدون سرنشین را در کشور خود (یا کشورهای مقصد) برای جزئیات بیشتر بررسی کنید. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت پهپاد خود در لیست پرندگان بدون سرنشین با بخش مدیریت سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین تماس بگیرید و یا به صورت حضوری با آدرس درج شده در سایت ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی از این امکانات و دیگر امکانات بهره‌مند شوید.

 

وقتی بازوها جمع شوند، Mini 3 Pro تقریباً ردپای یک تلفن هوشمند بزرگ (مثلاً Pixel 6 Pro) را دارد و تنها حدود 2.5 اینچ ارتفاع دارد. به اندازه ای کوچک است که احتمالاً در جیب های گشاد یک ژاکت یا کیف کوچک جای می گیرد. در واقع کنترلر کمی بزرگتر و دست و پا گیرتر از خود پهپاد است.

 

DJI Mini 3 Pro

 

 

DJI امکان انتخاب بین دو کنترلر را در زمان خرید ارائه می دهد. مدل کلاسیک "RC-N1" وجود دارد که از زمانی که Air 2 در اواسط سال 2020 عرضه شد، با تمام پهپادهای استاندارد DJI عرضه شده است. یک گیره فنری در بالا برای قفل کردن گوشی هوشمند و یک پورت USB-C با کابل هایی برای اتصال به تلفن های دارای پورت USB-C یا لایتنینگ تعبیه شده است.

 

control dji mavic mini 3 pro

 

 

از طرف دیگر، یک گزینه کاملاً جدید به نام DJI RC وجود دارد که شامل یک صفحه نمایش داخلی است و توسط یک نسخه سفارشی ساخته شده از اندروید برای اجرای نرم افزار پرواز DJI پشتیبانی می شود. این تقریباً مشابه کنترلر DJI RC Pro است که با بالاترین مدل سال گذشته Mavic 3 Cine منتشر شد. نسبت به کنترل‌کننده قدیمی تنظیم و اتصال سریع‌تر و راحت‌تر است، و تجربه نرم‌افزاری از آنجایی که صرفاً بر روی پروازها متمرکز است، بهتر بهینه می‌شود.

 

البته مزیت اصلی کنترلر DJI RC حذف گوشی هوشمند شخصی شما از معادله است. این بدان معناست که تماس‌های تلفنی و اعلان‌ها خطر قطع شدن صفحه نمایش را در طول پرواز ندارند. بسیاری از دارندگان هواپیماهای بدون سرنشین برای جلوگیری از این مشکل به حمل تلفن‌های ثانویه پرداخته‌اند، اما این کار معایب خاص خود را دارد. و همانطور که بسیاری از کاربران اندروید ممکن است پس از دریافت به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل متوجه شده باشند، برنامه DJI Fly اغلب با نسخه‌های سیستم‌عامل جدید برای 2 تا 3 ماه اول پس از انتشار ناسازگار است، اما هرگز برای کنترلر DJI RC مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

با ایجاد مشکل در هریک از قطعات کنترلر ها و یا حتی خود محصول DJI Mini 3 Pro تنها کافی است با مراجعه به ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی و نمایندگی تعمیرات محصولات DJI از تمامی سرویس های خدماتی تعمیری و تعویضی قطعات محصول خود با قطعات اورجینال همراه با تجهیزات روز دنیا برخوردار شوید.

 

 

dji mavic mini 3 pro

 

اما کنترلر جدید هنوز جای بهبود دارد. صفحه نمایش نسبتا بزرگ و خوب به نظر می رسد. اما آنقدر روشن نیست که با نور مستقیم خورشید یا یک روز ابری روشن رقابت کند. در چنین شرایطی، شما به صفحه‌ای با جزئیات قابل تشخیص بسیار کمی نگاه خواهید کرد. همچنین، DJI باید به فکر نصب محافظ صفحه نمایش در کارخانه باشد، زیرا ریز ساییدگی ها به مرور زمان ایجاد می شوند و در نور روز بسیار قابل مشاهده خواهند بود.

 

در دست گرفتن هر دو کنترلر راحت است، اگرچه در مقایسه با کنترلرهای ایکس باکس یا پلی استیشن کمی حجیم هستند. RC-N1 دارای یک آنتن تعبیه شده در گیره تلفن فنری است، در حالی که RC جدید به یک جفت آنتن تاشو مجهز شده است. در هر صورت، آنها برای یک محدوده انتقال رتبه بندی می شوند. RC جدید همچنین دارای یک شیار در پایین برای کارت microSD برای ذخیره ضبط‌های صفحه یا فیلم‌های با کیفیت پایین‌تر مستقیماً از انتقال ویدیو است.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی