بررسی پهپاد DJI MINI 3 Pro محصول جدید DJI

پهپاد DJI MINI 3 Pro یک ارتقا جدید برای سری Mini درپهپادهای DJI است. یکی از بهترین پهپاد های کوچک موجود در بازار، با حسگر بزرگتر، تشخیص موانع از 3 جهت، حالت های پرواز هوشمند و عملکرد پهپاد های بزرگتر در یک بسته جمع و جور و کوچک است.

با توجه به انتخاب pro در نام این پهپاد باید انتظار ویژگی های هوشمند و پیشرفته از این دستگاه باشیم.یک دستگاه حرفه ای و جذاب زیرا پسوند pro مختص پهپاد های بسیار هوشمند dji بکار برده می شود.

 

بررسی DJI MINI 3 Pro ساده، خوش دست و جمع و جور یک پهپاد عالی برای افراد خلاق حرفه ای است و از نقاط مثبت آن می‌توان به عملکرد عالی در نور کم و حالت های پرواز خودکار نام برد. وزن این پهپاد در حدود 249 گرماست  که بزرگترین مزیت آن همین وزن کم است زیرا در بسیاری مناطق نیازی به مجوز برای پرواز ندارد.

دوربین این پهپاد دارای یک سنسور 3/1 .1 اینچی است و ویژگی های ایمنی آن بهبود یافته، نه تنها از سری های قبلی خود ایمن تر است بلکه تنظیمات آن نیز راحت‌تر شده است. طراحی در ابعاد کوچک و حمل آسان، موجب گردیده است که  این پهپاد کوچک ، به دستگاهی ایده آل برای سفرهای آخر هفته تبدیل گردد، چرا که  می توانید به راحتی آن را در کیف یا کوله همراه خود داشته باشید تا در هر زمان که نیاز بود عکس و فیلم های محسور کننده بگیرید.

 

پهپاد DJI MINI 3 Pro دارای طراحی کاملا جدیدی است،با ملخ های بزرگتر، بدنه آیرودینامیک با طراحی ساده و زمان پرواز طولانی و ایمنی بیشتر یکی از بهترین پهپاد های سری مینی است.

 

مشخصات ظاهری

این کوادکوپتر به صورت تاشو با ملخ های تاشونده طراحی شده و یک پهپاد قابل حمل است.ابعاد آن در حالت تا شده 14.5در9در6.2 سانتی متر و در حالت باز شده و آماده پرواز 24.5در6.2در17.1  سانتی متر است.

 

سرعت پرواز

حداکثر سرعت افزایش و کاهش ارتفاع 5 متر در ثانیه معادل 18km/h و حداکثر سرعت جابجایی در هوای بدون باد تقریبا برابر با 16 متر در ثانیه و معادل 58km/h است.

DJI MINI 3 Pro تا 4 هزار متر بالاتر از سطح دریا امکان پرواز دارد اما ارتفاع این کوادکوپتر در بهترین حالت از سطح زمین 500 متر است.

 

مدت پرواز

با DJI MINI 3 Pro بیشتر پرواز کنید.مدت زمان پرواز با این پهپاد 34 دقیقه است و به راحتی می توانید از محیط اطراف خود فیلم تهیه کنید و از پرواز لذت ببرید.باتری این دستگاه بسیار سبک است و برای ثبت عکس های هوایی شما قدرت کافی را دارد.

پرواز در روز بهتر است یا شب؟

هم روز پرواز کنید هم شب، تمام جزئیات دقیق نور و سایه ها را در یک سفر یک روزه ثبت کنید.حتی در هنگام غروب، عکس های واضح با نویز کم بگیرید.

MINI 3 Pro برای شرایط نوری متفاوت عملکرد عالی دارد و شما می توانید از تمام خلاقیت خود استفاده کنید.از بالاترین استانداردهای عکاسی هوایی با پیکسل های بزرگتر از 2.4 میکرومتر و دیافراگم f/1.7 لذت ببرید.تصاویر شما به دلیل دسترسی به نور بیشتر رنگ ها را حتی در شرایط کم نور واقعی نشان می دهد.

 

ریموت کنترل و انتقال تصویر:

این هلی شات دارای یک سیستم پیشرفته، شفاف و پایدار انتقال تصویر و فیلم است که انتقال ویدئو با کیفیت 1080p/30fps تا 12 کیلومتر، تصاویر را واضح و با کیفیت به صورت زنده به شما نمایش می دهد.

کنترل پاسخگو DJI RC-N1 یا کنترل از راه دور جدید DJI RC همیشه پرواز آرام را برای شما تضمین می کند.هر دو کنترل از راه دور حداکثر نرخ بیت ویدیویی 18 مگابایت بر ثانیه را با تأخیر بسیار کم و تنها با 120 میلی ثانیه ارائه می دهندبلافاصله بعد از تصویر برداری عکس های خود را به اشتراک بگذارید و در حین پرواز ماجراجویی های خود را به دوستانتان نشان دهید.عملکرد های هوشمند متعددی به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید لحظات نفس گیر و خلاقانه ای به ویدئو های خود اضافه کنید.

 

کیفیت عکس و فیلم

دوربین MINI 3 Pro دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی CMOS و با اندازه 1/1.3 اینچی است.این دوربین دارای ایزو دوگانه است و از فیلم های HDR پشتیبانی می کند و قادر به گرفتن تصاویر 12 و 48 مگاپیکسلی است.این پهپاد دارای گیمبال مکانیکی 3 محوره که به کمک آن می توانید عکس های عمودی مناسب رسانه های اجتماعی را بدون افت کیفیت ثبت کنید.دارای چند حالت مختلف برای عکاسی مانند عکاسی تک با 48 مگاپیکسل، عکاسی پیاپی و عکس های زمان دار SmartPhoto است.

پهپاد MINI 3 Pro ویدئوهایی با کیفیت 4K/60P با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه را ثبت می کند.همچنین با کیفیت 4K/30P به صورت HDR فیلمبرداری می کند و کیفیت ویدئوی حرکت آهسته 1080P/240P است و در این حالت می تواند روی سوژه ها تا 4 برابر زوم دیجیتال انجام دهد.البته توجه کنید عکاسی با هر نرخ فریم، توقف و دور زدن موانع، به علاوه ردیابی و دنبال کردن سوژه ها، هنگام ضبط ویدئو 4K امکان پذیر نیست.

به کمک نمایه رنگی D-Cinelike که برای اولین بار در سری Mini گنجانده شده است، جزئیات بیشتری را حفظ کنید و می توانید سایه ها و هایلایت های بیشتری را در پس پردازش بازیابی کنید.نمایه رنگی در این پهپاد مشابه با Air 2S است.حافظه داخلی MINI 3 Pro فقط 1.3 گیگابایت است و باید برای ذخیره سازی عکس و فیلم ها حتما یک کارت microSD کلاس 3 یا بالاتر با حداکثر 512 گیگابایت را بهمراه داشته باشید.یک درگاه برای نصب کارت حافظه در پشت پهپاد وجود دارد و یک درگاه هم در پایین کنترل از راه دور RC PRO تعبیه شده است.

 

حالت های پرواز

MINI 3 Pro از برنامه DJI Fly استفاده می کند این رابط کاربری اولین بار در سال 2019 با Mavic Mini معرفی شد و تمام تنظیمات عکس، ویدئو و حالت پرواز هوشمند را در یک صفحه با منوی چند طبقه به نمایش می گذارد.هنگام پرواز در آسمان، با کمک تشخیص موانع و انتقال ویدئو پایدار اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و در اوج بمانید.

به کمک این برنامه جابجایی بین فوکوس دستی یا خودکار، بزرگنمایی یا کوچک نمایی بدون استفاده از چرخ گیمبال و جابجایی از جهت افقی به عمودی بسیار ساده است.داخل برنامه تنظیمات پیشرفته تر را می توانید انجام دهید.

در طول پرواز برای دقت در ردیابی سوژه ها به ActiveTrack مجهز است.این سیستم برای افزایش دقت در ردیابی سوژه ها در طول پرواز های خودکار مجهز شده و در حال پرواز سوژه تعیین شده را دنبال می کند و در کادر باقی می ماند.

به وسیله اپلیکیشن Fly در مقابل موانع یا عبور از آنها می توانید ترمز کنید، اگر در حالتی عکاسی می کنید که این گزینه فعال نیست، رنگ سبز در صفحه قرمز می شود.

 

عکس های عمودی بگیرید

برای حالت پرتره به کمک یک دکمه بین فرمت عمودی و افقی جابجا شوید.گیمبال دوربین جدید تعبیه شده در این پهپاد قابلیت چرخش 90 درجه را دارد تا مجبور نباشید کیفیت تصویر را از دست بدهید.بدون از دست دادن سوژه ها عکس های عمودی بگیرید.حالت عمودی واقعی ویدئوهای دقیق را ارائه می دهد که برای ارسال در شبکه های اجتماعی مناسب است.

 

سنسور اجتناب از موانع در 3 جهت

این پهپاد دارای سیستم تشخیص از موانع از 3 جهت است و سنسور ها در بالا، پایین و عقب پهپاد قرار دارند.در طرفین آن هیچ سنسوری وجود ندارد.در قسمت پایین پهپاد هیچ چراغی برای مواقع فرود تعبیه نشده است.این مدل یکی از ایمن ترین مینی های DJI است.سنسور های دید دوگانه در عقب، جلو و رو به پایین هلی شات تعبیه شده است.منطقه تشخیص بزرگتر و امنیت بیشتری را ارائه می دهد.

با APAS 4.0 یا همان سیستم کمکی پیشرفته خلبان اشیاء موجود در مسیر پرواز هلی شات را در زمان مناسب تشخیص می دهد.به کمک این سیستم در محیط های پیچیده و پر از موانع هم به راحتی می توانید پرواز کنید.

باتری

باتری این دستگاه دارای ظرفیت 2453 میلی آمپر و وزن 80 گرم است.وزن باتری سبک است و نسبت به سری قبلی مینی ها تقویت هوشمند شده و تاثیری در وزن کوادکوپتر ایجاد نکرده است،با پیشرفته شدن باتری دستگاه، تایم پرواز آن افزایش یافته و بیشتر در هوا می ماند.تایم پرواز آن حدود 34 دقیقه در هوای بدون باد است.

 

باتری لیتوم یون و مدت زمان شارژ کامل حدود 64 دقیقه است.

 مقایسه پهپاد Mini 3 pro و پهپاد air 2s :

Air 2S     MINI 3 PRO         مشخصات

تا شده: 180x97x77mm

باز شده: 183x253x77mm تا شده: 145×90×62 میلی متر

باز شده: 171×245×62 میلی متر       ابعاد

595 گرم 249 گرم وزن

5.4K/30fps          4K/60fps              دوربین

20 مگاپیکسل          48 مگاپیکسل         سنسور

دارد         دارد         گیمبال

سطح 5    سطح 5    مقاوم در برابر باد

31 دقیقه  34 دقیقه  زمان پرواز

3500 میلی آمپر      2453 میلی آمپر      باتری

 

کلاس وزنی این دو پهپاد متفاوت است، MINI 3 PRO با وزن 249 گرم در مقابل Air 2S با وزن 595 گرم، بیشتر از دو برابر تفاوت وزن دارند.

کیفیت دوربین MINI 3 PRO، 4K/60fps و کیفیت دوربین Air 2S ، 5.4K/30fps است.از لحاظ اندازه سنسور تصویر نیز تفاوت های زیادی دارند سنسور mini 3 1.3 اینچ و Air 2S دارای سنسور 1 اینچی 20 مگاپیکسلی است.سنسور بزرگتر می تواند نور بیشتری را جذب کند که این قابلیت برای فیلمبرداری در شرایط کم نور، نویز را به طور قابل توجهی کم می کند و برای عکس برداری در شب نیز عالی است.

 

گیمبال 3 محوره MINI 3 PRO برای عکسبرداری عمودی بهینه شده است.

ظرفیت باتری Air 2S حدود 3500 میلی آمپر با 31 دقیقه پرواز در مقابل MINI 3 PRO در حدود 2453 میلی آمپر و مدت پرواز 34 دقیقه است.البته با باتری پر ظرفیت pro زمان پرواز به 47 دقیقه افزایش می یابددر هر دو پهپاد بردی تا 12 کیلومتر در شرایط بهینه مشاهده می شود و هر دو انتقال تصویر در زمان واقعی 1080p/30fps را برای بهترین تجربه کاربری فراهم می کنند.

 

سنسور جلوگیری از موانع در MINI 3 PRO در 3 جهت و در Air 2S برای محافظت بیشتر دارای حسگر 4 جهته می باشد.یک جفت حسگر اضافی در بالا از برخورد دستگاه با درخت یا موانع دیگر جلوگیری می کند.

ویژگی ADS-B به معنای عدم وجود است، AirSense در پهپاد Air 2S وجود دارد و هنگامی که پهپاد در نزدیکی شما باشد، به شما اطلاع می دهد.ولی در MINI 3 Pro این قابلیت وجود نداردهر دو پهپاد دارای برنامه کمک خلبان پیشرفته APAS 4.0 هستند.

قیمت پهپاد MINI 3 PRO و قیمت پهپاد مویک ایر Air 2S مانند سایر کالاهای دیجیتال با توجه به نوسان قیمت ارز متفاوت است.شما می توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف از قیمت روز هر دو پهپاد با توجه به نوسانات بازار اطلاع داشته باشید.

 

برای خرید پهپاد DJI MINI 3 Pro را دارید بهتر است خرید خود را از طریق نمایندگی های معتبر DJI مانند ایده‌آل دوربین انجام دهید.

 نمایندگی DJI) DJI سرویس در ایران است و شما می توانید با اطمینان خاطر برای تهیه پهپاد DJI MINI 3 Pro بصورت انلاین یا حضوری اقدام به خرید فرمایید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ایده‌آل دوربین تماس بگیرید تا بهترین خرید را تجربه کنید .

 

سوالات متداول :

پهپاد DJI MINI 3 Pro در باد مقاومت خوبی دارد؟

مقاوم در برابر باد 10.7 متر بر ثانیه و در باد 36 کیلومتر در ساعت به راحتی پرواز می کند و سطح مقاومت آن در برابر باد Level 5 است و قطعا مقاومت خوبی برای پرواز در باد دارد.

 

DJI MINI 3 Pro نسبت به DJI Mini 2 چه برتری دارد؟

این پهپاد مجهز به سنسور عدم برخورد با موانع از جلو و عقب است.علاوه بر آن قابلیت دنبال کردن سوژه بصورت هوشمند نیز به آن اضافه شده و تصویربرداری HDR ، قابلیت تصویر برداری افقی و عمودی و با زمان پرواز 47 دقیقه است.

 

برد پرواز DJI Mini 3 pro چقدر است؟

Mini 3 pro به فناوری انتقال DJI ( OcuSync 3.0 ) مجهز است و می تواند حداکثر مسافت 18 کیلومتر را با باتری هوشمند پرواز و 25 کیلومتر را با باتری هوشمند پرواز پلاس پرواز کند.

 

حداکثر سرعت dji mini 3 pro چقدر است ؟

در حالت عادی با حداکثر سرعت 22.3 مایل در ساعت و متداول ترین حالت مورد استفاده است، در حالت Sport سریع ترین حالت پهپاد است و می تواند با سرعت 35.7 مایل در ساعت می رسد.

 

وزن مینی 3 پرو ؟

وزن این پهپاد در حدود 249 گرم است و در بسیاری از کشور ها برای پرواز نیازی به ثبت و مجوز ندارد.

 

آیا پهپاد DJI Mini 3 pro ارزش خرید دارد؟

mini 3 pro یک پهپاد عالی برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای است، و برای کسانیکه به دنبال ماجراجویی و تجربه یک پرواز عالی هستند بهترین گزینه است.

 

قیمت dji mini 3 pro چقدر است؟

این پهپاد در 3 مدل در بازار موجود است، مدل استاندارد، پهپاد با کنترل و بدون کنترل. قیمت هر مدل متفاوت است و با توجه به قیمت ارز نوسان دارد.

 

پهپاد Mini 3 pro تشخیص موانع دارد؟

این پهپاد برای اولین بار در سری پهپاد های mini، دارای حسگر سه جهته موانع است. حسگر های بصری جلو، عقب و رو به پایین.

 

سیستم کمک خلبان پیشرفته Mini 3 pro برای  چه کاری است؟

حسگر های این پهپاد سیستم کمک خلبان پیشرفته APAS 4.0 را فعال می کند و به طور خودکار مسیر امن تری رادر حین پرواز در اطراف موانع شناسایی و پیدا می کند.

 

حسگر ارتقا یافته چه کمکی به MINI 3 PRO می کند؟

به لطف سیستم حسگر ارتقا یافته MINI 3 PRO اولین دستگاه از سری مینی است که APAS و  FocusTrack را ادغام می کند. FocusTrack به کاربر اجازه می دهد تا سوژه را انتخاب و در طول پرواز در مرکز کادر باشد.

 

عمر باتری mini 3 pro چقدر است ؟

مدت زمان پرواز این پهپاد در حدود 34 دقیقه است و به کمک باتری هوشمند این زمان در حدود 47 دقیقه هم می رسد.