معرفی  Inspire 3  و 15 نکته‌ی مهم که لازم است در مورد آن بدانید

 

DJI، شرکت سازنده دوربین های پهپادی، مدل جدید پهپاد حرفه ای فیلمبرداری هوایی به نام  Inspire 3  را معرفی کرده است. این پهپاد سینمایی با فریم کامل 8K همراه با امکانات قدرتمند و منحصر به فردی ارائه می‌شود و قیمت بالایی دارد.

سازمان خدماتی تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین رتبه ممتاز ، در تعمیر تمامی پهپادها و پرنده‌های عکاسی را داراست. تعمیرات در این مرکز فقط با قطعات اورجینال می‌باشد و به همین دلیل بر روی قطعه‌ی تعمیر شده ، سه ماه گارانتی کتبی ارائه می‌گردد.

سری پهپادهای اینسپایر DJI به هدف فروش به  شرکت‌های تولیدی فیلم و فیلمسازان ، طراحی و ساخته شده است. این پهپاد  جدید Inspire 3 نام دارد که با ارائه امکانات جدید، فیلمبرداری هوایی را به سطحی کاملاً نوین سوق داده است و به‌طور همزمان از لحاظ ایمنی و دقت پرواز پهپاد، اقدامات بیشتری انجام می‌دهد. در زیر ۱۵ اطلاعات مهم درباره این تکنولوژی شگفت‌انگیز آمده است:

۱. تغییرات طراحی

پهپاد  Inspire 3  به‌طور کامل با طراحی جدیدی ارائه شده است تا به شکل  بسیار قابل حمل با بدنه‌ی جمع شونده و سبک وزن به بازار فروش برود. دوربین FPV، سنسورهای بصری، آنتن‌های موقعیت‌یابی و درگاه کارت حافظه به‌طوری کاملاً یکپارچه در بدنه‌ی پهپاد قرار گرفته‌اند تا ظاهری حداقلی و ساده داشته باشد.

با طراحی جدید این پهپاد، هنگامی که دستگاه فرود می‌آید، گیمبال،  پشتیبانی از فیلمبرداری را  با زاویه ۸۰ درجه به بالا ،  بدون مانع فراهم می‌کند که به فیلمبرداران این امکان را می‌دهد که تصاویر خلاقانه‌ای را ثبت کنند. همچنین DJI پره‌های جدیدی را با قابلیت جمع شدن و رها کردن سریع طراحی کرده است که به واسطه‌ی این طراحی دیگر نیازی به نصب مجدد قبل از هر پرواز ندارند .

۲. زمان پرواز

باتری‌های هوشمند دوتایی TB51 جدید و قابل تعویض پهپاد  Inspire 3 ، به‌طور کلی انرژی مورد نیاز برای  ۲۸ دقیقه زمان پرواز را فراهم می‌کنند.

۳. سرعت پرواز

این پهپاد با سیستم پرانش قدرتمندی تجهیز شده است که سرعت پرواز تا حداکثر ۹۴ کیلومتر در ساعت را ممکن می‌کند. سرعت صعود و نزول به حداکثر ۸ متر بر ثانیه محدود شده است، در حالی که سرعت غوطه‌وری نیز تا حداکثر ۱۰ متر بر ثانیه در دسترس قرار دارد.

 ۴. دوربین ۸K با فریم کامل

پهپاد  Inspire 3  با دوربین ژیمبال کمربندی Zenmuse X9-8K Air به همراه سیستم پردازش تصویر CineCore 3.0 جدیدترین نسخه از DJI عرضه شده است. این دوربین، ضبط داخلی تا ویدئوی CinemaDNG با رزولوشن ۸K/25 فریم در ثانیه و ویدئوی Apple ProRes RAW با رزولوشن ۸K/75 فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. در حالت S&Q (Slow and Quick)، دوربین X9-8K Air ضبط داخلی تا ویدئوی ProRes RAW با رزولوشن فریم کامل ۴K/120 فریم در ثانیه بدون برش را نیز پشتیبانی می‌کند که گزینه‌های ویرایش خلاقانه بیشتری را فراهم می‌کند. این دوربین با سبک‌ترین وزن کمربندی فریم کامل عرضه شده است.

دوربین X9-8K Air دو ISO نیتیو دوگانه را پشتیبانی می‌کند. در رزولوشن فریم کامل ۳۰ فریم در ثانیه و پایین‌تر، EI 800/4000 را پشتیبانی می‌کند، که در تولیدات فیلم و استفاده در تولیدات تجاری و تلویزیونی به صورت رایج دیده می‌شود. در بالای ۳۰ فریم در ثانیه، EI 320/1600 در دسترس است. این قابلیت به تولید ویدئو با کیفیت فوق‌العاده در شرایط نور کم با جزئیات غنی کمک می‌کند.

همچنین دوربین این دستگاه ۱۴+ استاپ داینامیک رنج را پوشش می‌دهد که در شرایط نوری پیچیده مانند طلوع و غروب آفتاب، جزئیات روشنایی و سایه را به خوبی ثبت می‌کند. با این استفاده از داینامیک رنج بالا، در ویرایش پس از عکاسی نیز امکانات بیشتری برای بازسازی رنگ واقعی صحنه و حفظ رنگ‌های اصلی حتی پس از تنظیمات شدید اکسپوژر فراهم می‌شود.

 

5.  ذخیره سازی

این محصول با یک حافظه ی الحاقی به نام DJI PROSSD 1TB همراه است که سرعت خواندن آن تا 900 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن تا 1100 مگابایت بر ثانیه است. این حافظه الحاقی با اتصال به کامپیوتر با استفاده از کابل USB-C به راحتی با قابلیت اشتراک فایل و جریان کاری بدون نیاز به هیچگونه تبادل اطلاعاتی قابل استفاده است.

 

6. سیستم پرواز دقیق با تکنولوژی موقعیت یابی RTK

در  Inspire 3  تکنولوژی موقعیت یابی RTK با دقت سطح سانتی متری به‌کار گرفته شده است. این تکنولوژی رایجاً در صنایعی مانند معماری و مساحت‌شناسی استفاده می‌شود تا دقتی برابر با سانتی متری را دست‌یابی کند. این تکنولوژی نه‌تنها پرواز را پایدارتر می‌کند، بلکه برنامه‌ریزی مسیر پرواز را نیز دقیق‌تر می‌کند و به‌طور قابل توجهی کارآیی خلاقانه را بهبود می‌بخشد.

سیستم RTK با دقت بالا، که معمولاً در صنایعی مانند معماری و نقشه برداری برای دستیابی به دقت سانتیمتری استفاده می‌شود، در  Inspire 3  یکپارچه شده است. فناوری RTK نه تنها پرواز را پایدارتر می‌کند، بلکه برنامه‌ریزی مسیر پرواز را هم دقیق‌تر می‌کند و به بهبود کارآیی خلاقیت کمک می‌کند. سیستم GNSS سه‌لایه (GPS + Galileo + BeiDou) با آنتن RTK سرامیکی دو لایه‌ای داخلی، در محیط‌های چالشی هم، منور شده است. علاوه بر این، با فعال‌سازی شبکه RTK یا راه‌اندازی ایستگاه همراه D-RTK 2، کاربران می‌توانند بدون نصب هیچ ماژول اضافی، به موقعیت موشکافی بسیار دقیق دست پیدا کنند. این موقعیت یاب داخلی به  Inspire 3  ارائه می‌دهد که نیازی به کالیبراسیون قطب‌نما در بسیاری از حالت‌ها ندارد.

7. حالت‌های پرواز هوشمند جدید Waypoint Pro

عملکرد Waypoint Pro، قابلیت برنامه‌ریزی مسیر پرواز و ثبت فیلم با تنظیمات سفارشی را فراهم می‌کند. در این عملکرد، گزینه‌های تنظیمات زیر در دسترس قرار دارند:

ویژگی Repeatable Routes: با این ویژگی، خلبانان کنترل کاملی روی مسیر پرواز دقیق و تکرارپذیر را دارند، در حالی که همه پارامترهای پیش‌تنظیم شده مانند ارتفاع، سرعت، زاویه جامبال و تنظیمات دوربین حفظ می‌شوند. تکرار ماموریت پرواز یکسان به عنوان یک ویژگی کمک کننده به سینماتوگراف‌ها برای اجرای آسان ترین تکنیک‌های یک تک گیر و تصویربرداری از یک مکان در زمان‌های مختلف می‌تواند به کار گرفته شود تا به سادگی تایم لپس‌های با مدت زمان طولانی را ایجاد کنند.

8. ردیابی موضوع با استفاده از  Spotlight Pro

ویژگی جدید Spotlight Pro با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین قدرتمند، به کارگردانان سینمایی امکان تشخیص و پیگیری تک شیء را می‌دهد. با این ویژگی، خلبانان تمرکز کامل خود را بر روی پرواز حفظ می‌کنند در حالی که دوربین جیمبال به صورت خودکار بر روی موضوع فوکوس می‌شود.

9. اجتناب همه جانبه از تمامی موانع موجود در سر راه پهپاد

اینسپایر ۳ با نه سنسور بصری مجهز شده است. به این معناست که سیستم شناسایی آن می‌تواند موانع را در همه جهات تشخیص داده و حفاظت کاملی برای پرواز فراهم کند. اما برای آزادی خلاقیت بیشتر، شناسایی موانع در جهت افقی، بالا و پایین می‌تواند به صورت مستقل فعال یا غیرفعال شود. علاوه بر این، محدوده هشدار موانع نیز برای سازگاری با شرایط مختلف به صورت دستی تنظیم می‌شود.

هنگامی که قابلیت اجتناب فعال نیست، خلبانان می‌توانند فاصله از موانع را در صفحه نمایش ناوبری به صورت زمان واقعی مشاهده کرده و هنگامی که یک مانع در دامنه تنظیم شده قرار دارد، هشدار صوتی دریافت کنند، بدون اینکه هواپیما حرکتی اجتنابی انجام دهد.

 

10. دید در شب فوق عریض  FPV

دوربین  Inspire 3  با لنز FPV فوق العاده پهن با زاویه دید 161 درجه و حسگر تصویر شب با سایز پیکسل 3μm و توانایی پخش زنده تصویر با کیفیت 1080p/60fps، دید پایینی پایدار، بدون تاخیر و شفافیت بالا را در هنگام پرواز در شرایط روز و شب فراهم می‌کند که برای افزایش امنیت پروازی و فهمیدن درست موقعیت پروازی بسیار مفید است.

11.    کنترل از راه دور Inspire 3

کنترلر ارتباطی  Inspire 3  دارای کنترل از راه دور DJI RC Plus است که دارای یک صفحه نمایش با روشنایی بالا با ابعاد 7 اینچ و 1200 نیت است تا حتی در آفتاب قوی نیز قابل استفاده باشد. باتری داخلی تا ۳٫۳ ساعت زمان کارکرد فراهم می کند و با باتری جانبی hot-swappable WB37 به شش ساعت تمدید می شود. همچنین دارای پورت HDMI خروجی است و دکمه ها و دایره های قابل تنظیم در جلو، پشت و بالا را داراست که عملکرد سریع را ممکن می کند. نرم افزار DJI Pilot 2 برای Inspire راه اندازی سریع را تضمین می کند.

12. کنترل با دو بی‌سیم همزمان

حالا، دو کنترلر از بی سیم برای محیطی مستقل و کنترل همزمان دسترسی دارند که به این معنی است که خلبان و اپراتور ژیمبال در موقعیت های مختلف در محیط کاری می توانند قرار بگیرند.

13. انتقال ویدئو O3 Pro

سیستم ارسال ویدیویی O3 Pro دی‌جی‌آی برای دوربین جدید اینسپایر ۳ در مقایسه با نسل قبلی، در فاصله انتقال، تاخیر و پایداری کلی پهنه‌بندی شده است. سیستم جدید O3 Pro برای یک کنترلر، برد انتقال تصویری تا ۱۵ کیلومتر و در حالت دو کنترلر تا ۱۲ کیلومتر را فراهم می‌آورد. برای پخش زنده تاخیر کمتر از ۹۰ میلی‌ثانیه برای تصاویر ۱۰۸۰p/60fps در دسترس است و برای اولین بار، پخش زنده تصاویر با کیفیت ۴K/30fps نیز با برد انتقالی حداکثر ۵ کیلومتر پشتیبانی می‌شود تا نیاز به خروجی اولترا اچ‌دی و پخش زنده در ست موقعیت‌های مختلف را برآورده سازد.

14. پشتیبانی از Timesync و ادغام با DJI Pro

یکی از نکاتی که DJI با  Inspire 3  جدید به آن تمرکز کرده است، یکپارچگی بی نقص این پهپاد با تولیدات حرفه‌ای فیلم است. به همین دلیل، این پهپاد از Timesync با پشتیبانی از یک جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. در هنگامی که فیلمسازان با مجموعه‌ای از تصاویر از چندین دوربین مختلف سر و کار دارند، هماهنگی کد زمانی، فرایند ویرایش را به شدت ساده و کارآمدتر می‌کند. همچنین، این پهپاد با ابزارهای تولید حرفه‌ای فیلم DJI Pro سازگار است و قابلیت ادغام با این ابزارها را داراست.

همزمان، اینسپایر 3 می‌تواند با یک کنترل از نوع RC Plus و یک مانیتور ریموت کنترل با صفحه‌ی نمایش با نور بالا (High-Bright Remote Monitor) هماهنگ شود. این مانیتور به یک پیوند به سیستم اکوسیستم DJI Pro تبدیل می‌شود و سازگاری با محصولاتی همچون DJI 4D Hand Grips و DJI Master Wheels را فراهم می‌کند. همچنین، کانال سه‌تایی DJI Three-Channel Follow Focus می‌تواند به RC Plus متصل شود تا کنترل فوکوس و دیافراگم دوربین Zenmuse X9-Air را از راه دور فعال کند.

15.  قیمت DJI  Inspire 3 و چگونگی تهیه آن

DJI  Inspire 3  با قیمت 16،499 دلار عرضه می شود و تا پایان ماه ژوئن از طریق فروشگاه DJI و نمایندگان فروش مجاز قابل خریداری است. این بسته شامل هواپیمای DJI  Inspire 3 ، دوربین ژیمبال Zenmuse X9-8K Air، کنترل از راه دور RC Plus، 6 باتری هوشمند TB51، شارژر، PROSSD 1TB، کیف چرخدار، 3 جفت پره قابل جدا شدن و قابل حمل (Foldable Quick-Release Propellers)، جعبه حمل لنز، بند RC Plus و سایر لوازم جانبی می باشد.